Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Strona główna» Aktualności

Milanówek w śmietankowej mgle

data wytworzenia: środa, 15 lutego 2012,
data aktualizacji: środa, 15 lutego 2012

Namalowany przez milanowskich artystów plastyków obraz „Milanówek w śmietankowej mgle” jest kontynuacją ogólnopolskiej akcji artystyczno-socjologicznej, która narodziła się w Kazimierzu Dolnym. Artyści plastycy z Kazimierza jako pierwsi namalowali portret swojego miasta. Niedługo do podobnego „spotkania” doszło w Gdańsku. Milanówek do projektu dołączył w zeszłym roku w czerwcu.

Festiwal Otwarte Ogrody i willa Waleria to moment i miejsce narodzin milanowskiego dzieła, które powstawało przez cztery miesiące. Głównym celem tego artystycznego spotkania była integracja i promocja środowiska milanowskich artystów plastyków oraz wyeksponowanie wartości i przydatności sztuk plastycznych. Na wstępie ustalono, że obraz jest darem dla miasta i miejscem jego ekspozycji musi być przestrzeń publiczna.

Inicjując i kreując proces twórczy malarze podjęli próbę porozumienia się między sobą. Nie było łatwym zadaniem pogodzenie jedenastu artystycznych osobowości na jednym płótnie. Nieocenioną okazały się zdolność do kompromisu i współdziałania. Kompozycja i konwencja obrazu to właśnie efekty wspólnej decyzji i punkt wyjścia dla porozumienia między artystami. Oniryczna forma okazała się najbliższą wszystkim twórcom. Każdy zachował swój indywidualizm a wyłaniający się z płótna Milanówek to spójna wizja. Malarstwo okazało się, w tym wypadku, dobrym sposobem na zrozumienie rzeczywistości.

Przekazując obraz miastu artyści plastycy pokazali, że malarstwo to forma komunikacji i narzędzie do kreowania wydarzeń i potrzeb. „Milanówek w śmietankowej mgle” to opowieść o miejscu, w którym artyści żyją, tworzą i które może być wielką inspiracją do działania. Obraz opublikowany został na kalendarzu miejskim na 2012 rok, ukaże się również na innych materiałach promocyjnych dla miasta – kubeczkach, torbach ekologicznych, puzzlach. Propagowana miedzy innymi przez Jana Szczepkowskiego idea „podnoszenia estetyki życia codziennego poprzez propagowanie sztuki użytkowej” to wizja zapomniana ale realna.

Daria Selka-Bonna

Galeria zdjęć

« Wróć do listy aktualności