Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 04-07-2012, Agnieszka
Szanowny Panie Burmistrzu,
Jestem mieszkanką ul. Wesołej, kolejny raz piszę z prośbą o pomoc, stan ulicy na wysokości posesji nr 6,8,5 nie pozwala na przejście ,przejechanie rowerem. Wysypanie ulicy tłuczniem nic nie dało,a wręcz pogorszyło sytuację, ponieważ nadal wciąż stoi tam woda, a istniejący chodnik jest w tym miejscu znalazł się poniżej poziomu ulicy i znajduje się pod wodą. Dodatkowo stan nawierzchni pogorszyły ciężkie samochody, które dojeżdżały podczas budowy kanalizacji na ulicy Nadarzyńskiej . Bardzo proszę o pomoc, ponieważ my mieszkańcy naprawdę nie mamy jak przechodzić. Pragnę jeszcze nadmienić, że sytuacja ta ma miejsce nie tylko po opadach deszczu, po prostu woda w tym miejscu zalega.
Z poważaniem,
Agnieszka
Odpowiedź 10-07-2012

Szanowna Pani,
Ulica Wesoła po ostatniej konserwacji polegającej na wyrównaniu i dosypaniu tłucznia jest przejezdna w stopniu dobrym i nie powinno być żadnych problemów z jazdą po niej. Rzeczywistym problemem jest brak możliwości odprowadzenie wód deszczowych. Z tego to powodu jej część jest zalewana i stagnuje na niej woda, prowadząc do szybkiej degradacji nawierzchni. Jedynym skutecznym środkiem zapewniającym poprawę sytuacji jest zaprojektowanie i przebudowa ulicy. W bieżącym roku planujemy wykonać koncepcję przebudowy, która określi najlepszy wariant rozwiązań technicznych do zastosowania przy przebudowie.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Wiesław Krendzelak - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 28-06-2012, Joanna
Witam.
Mam pytanie , czy możnz rozwieszać na słupach energetycznych i latarniach ogłoszenia o uslugach i inne?Na ulicach :Szkolnej , Jasnej i Wierrzbowej wszystkie słupy są obklejone takimi ogłoszeniami.
Odpowiedź 03-07-2012

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że na dzień dzisiejszy nie ma przepisów  wykonawczych odnośnie wieszania reklam.
Jednakże informuję, że zgodnie z zasadami jakimi się kierujemy w naszym mieście zlecimy uprzątnięcie zniszczonych ogłoszeń, w rejonie wskazanym przez Panią.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska

do góry strony
Pytanie 24-06-2012, Mieszkaniec
Chciałbym się zwrócić z następującym pytaniem: Czy w „Naszym mieście Milanówku” Jest dozwolone parkowanie pojazdu na chodniku, przy przejściu dla pieszych, utrudniając jednocześnie ruch pieszym. Jak wiadomo wszystkim, chodniki są przeznaczone do ruchu pieszego nie dla ruchu samochodowego. Do tego celu służą wyznaczone parkingi przecież. Każdy stara się na swój sposób ominąć strefę płatnego parkowania ale nie powinno być to kosztem bezpieczeństwa pieszych.
Problemy właśnie z takimi kierowcami którzy parkują na chodniku w naszym mieście występują najczęściej na ul. Warszawskiej, Krakowskiej i Piłsudzkiego. Dziwną sprawą jest to że kierowcy którzy właściwie zaparkowali (w miejscu do tego przeznaczonym) są karani mandatami przez straż miejską ponieważ, w tym miejscu zacytuję słowa strażnika miejskiego KSM Milanówek „ kierowcy parkujący na ulicy czy w zatokach oznaczonych znakiem z literką „P” utrudniają wyjazd tym którzy zaparkowali na chodniku” .Jest to trochę absurdalne i irytujące. Chciałbym uzyskać od Naszych władz odpowiedź, czy jednak można czy nie można na chodniku parkować.
Odpowiedź 26-06-2012

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na adresowane do Burmistrza Miasta Milanówka i przekazane do realizacji Komendantowi Straży Miejskiej w Milanówku pismo uprzejmie informuję, że przepisy określające zasady parkowania samochodów, w tym również możliwości parkowania pojazdów na chodnikach  zawarte są w Rozdziale 5,   w art. 46 – 50  Ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym. 
Nadmieniam, że milanowscy strażnicy miejscy, jeśli wyciągają konsekwencje prawne (stosują również - w ramach przysługujących im uprawnień - postępowanie mandatowe) to tylko wobec kierujących naruszających przepisy prawa o ruchu drogowym, także za niewłaściwe parkowanie.
Pragnę zapewnić Pana, iż nie znam żadnego przypadku ukarania kierującego za zgodne  z prawem zaparkowanie pojazdu, zaś do indywidualnego przypadku postępowania strażnika miejskiego mogę odnieść się dopiero po uzyskaniu bliższych danych, umożliwiających identyfikację zdarzenia oraz obsługującego je strażnika.


Z poważaniem 
up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Wacławek Komendant Straży Miejskiej w Milanówku


         


 

do góry strony
Pytanie 22-06-2012, Michał
Panie Burmistrzu. Do kogo należy płotek wzdłuż ul. Królewskiej (obok Tesco i Mifamu) i reklamowy bałagan nań wiszący? Czy miesto nie może zrobić porządku z tą samowolką?
Odpowiedź 28-06-2012

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, że sprawę przekażemy zgodnie z właściwością do  Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie, który jest właścicielem terenu a także znajdującego się na nim ogrodzenia.
Ponadto informuję, że na dzień dzisiejszy nie ma przepisów wykonawczych odnośnie wieszania reklam, które ingerują w przestrzeń publiczną.


Z poważaniem 
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska

do góry strony
Pytanie 20-06-2012, Jan Kowalski
Panie Burmistrzu,
Czemu w mieście jest tak brudno? Czemu odpowiednie służby nie zajmą się w końcu tym problemem? Miasto wręcz tonie w śmieciach!
Odpowiedź 25-06-2012

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila, uprzejmie informuję, że miasto w temacie utrzymania czystości dokłada wszelkich starań. Miasto jest systematycznie sprzątane, a referat ochrony środowiska wypełniając swoje obowiązki kontroluje firmę, która zajmuje się utrzymaniem porządku.
Jednakże proszę pamiętać, że miasto żyje,  a nie ma takiej możliwości żeby służby porządkowe pojawiały się na każdej ulicy w mieście,  w jednym czasie.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska


 

do góry strony
Pytanie 11-06-2012, Magdalena Budziszewska
Szanowny Panie Burmistrzu,
dlaczego ok godz. 21:30, gdy zapada zmrok, nie palą sie latarnie uliczne w Milanówku? W dniu dzisiejszym (11/06) nie paliły się latarnie przy ulicach: Piasta, Podgórnej od Piasta do Sienkiewicza, Sienkiewicza. Czy to chwilowa awaria?
Pozdrawiam
M Budziszewska

Odpowiedź 18-06-2012

Szanowna Pani,
Uprzejmie informuję, że z uwagi na oszczędności energii elektrycznej, oświetlenie ulic załączane jest 30 minut po zachodzie słońca. W dniu 11 czerwca nie odnotowano żadnej awarii w tym rejonie miasta, więc zdarzenie musiało być jednorazowe. Jeśli jednak włączenie oświetlenia będzie zbyt późne, uprzejmie proszę o przekazanie takiej informacji telefonicznie do Straży Miejskiej na bezpłatny numer 986 lub do referatu Technicznej Obsługi Miasta pod numer telefonu 22 758 30 61 w. 244 lub 223


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Wiesław Krendzelak  - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 03-06-2012, jerzy augustyniak
Panie Burmistrzu
dziękuję za udzieloną w Pana imieniu
przez komendanta straży miejskiej odpowiedż na moje pytanie
Niestety wywody pana komendanta nie przekonują mnie ,są to wg mnie bardzo pokrętne tłumaczenia ograniczające się do stwierdzeń "zgodnie z przepisami"
Niestety jeśli straż miejsca ma mieć prawo bytu w mieście to musi reagować nawet na granicy kompetencji, jesli jest to istotne z punktu widzenia poczucia bezpieczeństwa i porządku w Mieście.
Kiedyś widywało się patrole straży miejskiej , dziś jakby ich nie widać widocznie szybko przemkną samochodem i tyle .
Czy byłoby wielką ujmą dla dyżurnego gdyby moje zgłoszenie przyjął i skorzystał z pomocy Policji,
bo tak naprawdę nie chodzi o wartość skradzionej wiązanki lecz o sam fakt ,że podobne rzeczy mają miejsce przez co obniża się poczucie porządku w Mieście.
Pan komendant bardzo osobiście odebrał sprawę
określoną przeze mnie jako "polowanie na
kierowców" tłumacząc ,że nasza straż miejska radaru radaru, ale za to bardzo chętnie
nasi dzielni strażnicy krzątają się po parkingach w poszukiwaniu kierowców którzy nie mają biletów parkingowych.
To też ważna sprawa ,ale chyba nie najważniejsza w sytuacji ,że w mieście jest brak miejsc parkingowych a te nieliczne są okupowane przez
kierowców pozostawiających samochody na cały dzień .A jeśli mamy krótki postój np po kupno chleba to musimy płacić .
Czy może w tej sytuacji zwolnić od opłat za takie 5-10 min
Panie Burmistrzu ciekawi mnie jak wygląda strona finansowa
funkcjonowania parkingów płatnych w Mieście
jaki jest rzeczywisty wpływ do kasy Miasta
z tytułu opłat parkingowych.
Czy to naprawdę dochodowe działanie?
Odpowiedź 06-06-2012

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na pismo  przesłane drogą elektroniczną  w dniu 3.06.2012 r.  do Burmistrza Miasta Milanówka uprzejmie informuję, że milanowscy strażnicy miejscy - niezależnie od okoliczności w jakich wykonują czynności służbowe –  są zobowiązani do podejmowania działań  w zakresie porządku publicznego, wynikających z ustaw i aktów prawa miejscowego,  nie mogą jednak działać  „na  granicy kompetencji”.
Dodaję ponadto, że zgodnie z Uchwałą Nr 377/XXXIII/06 Rady Miasta Milanówka z dnia 13.06.2006 r. w sprawie: ustalenia strefy płatnego parkowania, wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie, wysokości opłaty dodatkowej oraz określenia sposobu pobierania tych opłat i zmieniającą ją Uchwałą Nr 124/XIII/11 z dnia 29.12.2011 r. wraz Załącznikiem Nr 1 stanowiącym Regulamin funkcjonowania strefy płatnego parkowania – na funkcjonariuszach Straży Miejskiej  w Milanówku ciąży obowiązek kontroli kierujących pod względem przestrzegania przepisów wynikających z powyższych uchwał. 
Nadmieniam, iż wprowadzenie strefy płatnego parkowania wymusiło na kierujących rotację pojazdów parkujących w centrum miasta, a przez to również umożliwia,  za niewielką odpłatnością (20 gr za 15 minut postoju) krótkotrwałe zaparkowanie swego samochodu w miejscach, które dotychczas  charakteryzowały się znacznym deficytem miejsc postojowych.
 



Z poważaniem 
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej  Wacławek Komendant Straży Miejskiej w Milanówku

do góry strony
Pytanie 31-05-2012, Anna
Kiedy będzie możliwy do wglądu plan zagospodarowania przestrzennego dla śródmieścia Milanówka?
Odpowiedź 04-06-2012

Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani zapytanie uprzejmie informuję, że przewidywany termin zakończenia etapu uzgodnień projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu "Śródmieście"w Milanówku , a tym samym rozpoczęcia wyłożenia do publicznego wglądu (zgodnie z zapisami art. 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzenny - Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.) przypada na drugą połowę lipca br. Ze wzglądu na to, że jest to okres urlopowo - wakacyjny faza wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu jest przewidziana na początek września br., aby jak największa liczba zainteresowanych miała zapewnioną możliwość partycypacji w tworzeniu omawianego dokumentu.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Krysiak - Kierownik Referatu GiGP

do góry strony
Pytanie 23-05-2012, jerzy Augustyniak
Witam Panie Burmistrzu
niestety dzisiejsze zdarzenie upewnia mnie
co do bezzasadności utrzymywania
za pieniądze podatnika straży miejskiej

dzisiaj ok godz 13.00
zgłosiłem do straży miejskiej fakt kradzieży z grobu na miejscowym cmentarzu
wiązanki

niestety odbierający zgłoszenie
stwierdził ,że to nie sprawa straży miejskiej
i tyle.
zgłosiłem zdarzenie na policji obiecali wysłać patrol

Pytam się więc co straż chce robić ?
najprościej to radarek kamerka i polowanie na kierowców
co będą sobie d... zawracać pilnowaniem wiązanki za 30zł
choć w tym przypadku chodzi przecież nie o pieniądze lecz fakt i ogólne poczucie bezpieczeństwa w Miście
a za to straż miejska POWINNA być odpowiedzialna


a może zlikwidować tę organizację która nie bardzo wie co robić
a uzyskanych oszczędności opłacić ( dofinansować) dodatkowe etaty w policji
może być lepszy efekt



z wyrazami szacunku
Jerzy Augustyniak
Odpowiedź 31-05-2012

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na adresowane do Burmistrza Miasta Milanówka i przekazane do realizacji Komendantowi Straży Miejskiej w Milanówku pismo w sprawie Pana zgłoszenia  dyżurnemu Straży Miejskiej w Milanówku  w  dniu 23.05.2012 r.  faktu kradzieży wiązanki z grobu rodzinnego na cmentarzu parafialnym w Milanówku uprzejmie informuję, iż funkcjonariusze straży miejskiej nie są uprawnieni do prowadzenia postępowań w sprawach o czyny popełnione  przeciwko mieniu, niezależnie od ich charakteru  i kwalifikacji prawnej - przestępstwa lub wykroczenia .
Nadmieniam także, iż do podstawowych, ustawowo określonych zadań straży miejskich  należy m.in. ochrona spokoju i porządku publicznego w miejscach publicznych, zaś za stan bezpieczeństwa  odpowiedzialność ponoszą  jednostki Policji. W tej sytuacji informacja dyżurnego Straży, iż  fakt kradzieży należy zgłosić do Komisariatu Policji w Milanówku była zgodna  z obowiązującymi przepisami.
Pragnę ponadto poinformować, iż Straż Miejska w Milanówku nie posiada na swym wyposażeniu fotoradaru, dlatego zarzut dot. „polowania na kierowców” uważam za całkowicie bezpodstawny.


Z poważaniem 
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej   Wacławek - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku

do góry strony
Pytanie 18-05-2012, jolanta
Nie mam czasu chodzić na sesje Rady Miasta, ale chciałabym wiedzieć co się tam dzieje.
Ponownie szwankuje informacje z sesji. Ostatni protokól z sesji jest ze stycznia, za informacje z półrocznym opóźnioeniem to dziękuję.
Jolanta
Odpowiedź 18-05-2012

Szanowna Pani,
Protokół z XV sesji Rady Miasta został niezwłocznie umieszczony na stronie internetowej, natomiast protokół z ostatniej sesji zostanie umieszczony na stronie internetowej miasta po przyjęciu go przez radnych na kolejnym posiedzeniu sesji.


Z poważaniem
Małgorzata Kurdek - Kierownik Biura Rady Miasta

do góry strony


Wersja do druku