Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 12-04-2012, Mariola Karczewska
Witam,

czy na stronie www Milanówka istnieje możliwość zamieszczania ogłoszeń mieszkańców w stylu: poszukuje-sprzedam ?

Pozdrawiam,
Mariola Karczewska
Odpowiedź 13-04-2012

Szanowna Pani,
Strona internetowa Miasta Milanówka jest oficjalnym portalem samorządowym, na którym zamieszczane są informacje i aktualności dotyczące przede wszystkim wydarzeń miejskich i spraw związanych z działalnością gminy. Nie ma tu miejsca na drobne ogłoszenia mieszkańców, choćby z tego względu, że miasto nie może być odpowiedzialne za treść umieszczanych informacji. Do zamieszczania tego typu ogłoszeń służą inne portale internetowe.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Zajączkowska - p.o. Sekretarza Miasta Milanówka


 


 

do góry strony
Pytanie 06-03-2012, Leszek Gawroński
Witam, mam pytanie, czy garaż składany z elementów betnowych bez fundamentów 18 m2. podlega opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości. Pozdrawiam , z góry dziękuję za odpowiedź.
Odpowiedź 07-03-2012

Szanowny Panie,
Zgodnie z art. 1a ust.1 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych budynkiem jest obiekt budowlany w rozumieniu przepisów prawa budowlanego, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach. Aby więc uznać dany obiekt budowlany za budynek to musi być on:
1)trwale związany z gruntem,
2)wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych,
3)posiadać fundamenty, oraz dach. 
Wszystkie ww. cechy muszą być spełnione łącznie. Brak choćby jednej z nich powoduje, że niemożliwe jest zakwalifikowanie danego obiektu jako budynku.
W związku z powyższym posiadany przez Pana garaż nie podlega opodatkowaniu.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bożena Sehn - Skarbnik Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 06-03-2012, Kinga Tuszyńska
Proszę o rozszerzenie odpowiedzi dotyczącej losu 6-latków w roku szkolnym 2012/2013.
Chciałabym wiedzieć jaką opiekę zapewnią szkoły dzieciom, które nie zostaną wysłane do pierwszej klasy.
Czy możemy liczyć na opiekę całodzienną z wyżywieniem tak jak było w ubiegłych latach 2008/2009 i 2009/2010, gdy grupy przedszkolne funkcjonowały w budynkach szkolnych?
Odpowiedź 12-03-2012

Szanowna Pani,
Wstępne ustalenia z dyrektorami szkół są takie, że oddziały przedszkolne będą pięciogodzinne. Każde dziecko w szkole ma prawo korzystać ze stołówki i świetlicy. Natomiast co do szczegółowych rozwiązań organizacyjnych w poszczególnych szkołach, to sprawa jest otwarta. Wszystko zależy od liczby dzieci zapisanych do klas pierwszych, a więc od liczby otwartych oddziałów przedszkolnych. Więcej można się będzie dowiedzieć na Forum Oświatowym w kwietniu po świętach. Zapraszam.



Z poważaniem
Z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - Kierownik Referatu Oświaty

do góry strony
Pytanie 22-02-2012, M.W.
Witam

Jesteśmy młodym małżeństwem wynajmującym mieszkanie. Niestety jest to dla nas bardzo kosztowne. Do kogo możemy zgłosić się z zapytaniem o mieszkanie komunalne? jakie są warunki otrzymania takiego mieszkania i jak wygląda procedura?

Z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam
Magda Wiśniewska-Szwarc
Odpowiedź 23-02-2012

Szanowna Pani,
Odpowiadając na Pani e-maila uprzejmie informuję, że Gmina Milanówek, tak jak wiele innych gmin boryka się z problemem zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych wszystkich oczekujących na pomoc w tym zakresie.
Ponadto pragnę wyjaśnić, iż odzysk mieszkań komunalnych następuje jedynie w wyniku naturalnego ruchu ludności i jest on niewystarczający w stosunku do potrzeb, które są zaspokajane zgodnie z Uchwałą Nr 34/VI/11Rady Miasta Milanówka z dnia 7 kwietnia 2011r. 
W myśl tej uchwały pierwszeństwo w otrzymaniu lokalu przysługuje  osobom, które utraciły mieszkania na skutek klęski żywiołowej, katastrofy, pożaru lub innego zdarzenia losowego, zamieszkują w budynkach przeznaczonych do rozbiórki w związku ze stwierdzeniem przez organ nadzoru budowlanego stanu zagrożenia życia i mienia, konieczności wykonania remontu a dopiero w dalszej kolejności z tzw. „warunków społecznych”.
   


 


Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 16-02-2012, Kinga Tuszyńska
Prosze o informację jaki będzie los sześciolatków, które w roku szkolnym 2012/2013, nie zostaną przez rodziców zapisane do szkoły?
Milanowskie szkoły nie dysponuja zerówkami. Czy nadal będzie funkcjonował oddział na ulicy Warszawskiej?
Odpowiedź 20-02-2012

Szanowna Pani,
Zacznę od ostatniego pytania, gdyż sprawa funkcjonowania budynku przy ulicy Warszawskiej ma poniekąd wpływ na plany i decyzje dotyczące sześciolatków. Otóż budynek ten przeznaczony został do sprzedaży i od nowego roku szkolnego nie będzie wchodził w skład przedszkola. Aby, w sytuacji zmniejszenia się liczby miejsc w przedszkolu publicznym, można było w ogóle przyjmować do przedszkola dzieci trzyletnie, chcemy wszystkich sześciolatków umieścić w szkołach. Ponieważ rząd przesunął termin obowiązku szkolnego dla sześciolatków o dwa lata, zamierzamy otworzyć oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych dla tych dzieci, których rodzice nie zdecydują się na wysłanie dzieci do szkoły. My ze swej strony będziemy starali się przekonywać rodziców, że najlepszym rozwiązaniem jest jednak wysłanie swoich pociech do pierwszej klasy.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Jerzy Motała - Kierownik Referatu Oświaty

do góry strony
Pytanie 09-02-2012, Anna Bartoszonek
co trzeba spełnić za warunki aby dostac mieszkanie na tebeesach i gdzie mam szukać informacji na ten temat
Odpowiedź 14-02-2012

Szanowna Pani,
Odpowiadając na pytanie uprzejmie informuję, iż aktualnie wszystkie mieszkania w zasobie TBS na terenie Milanówka są zasiedlone, natomiast podania osób ubiegających się o najem lokali w TBS w planowanym IV etapie realizacji tej inwestycji były przyjmowane do dnia 30 kwietnia 2009r.
Niestety z uwagi na brak wypracowanych zasad pomocy rządu R.P. dla TBS nadal nie mogę określić terminu rozpoczęcia tej inwestycji.
Dodatkowe informacje można uzyskać w sekretariacie ZGKiM w Milanówku (22) 755-81-89 w.101
 


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewa Tatarek Dyrektor ZGKiM
 

do góry strony
Pytanie 26-01-2012, Michał Zieliński
Witam
Co Burmistrz Milanówka myśli o umowie ACTA i czy popiera jej podpisanie czy nie?
Odpowiedź 27-01-2012

Szanowny Panie,
Osobiście jestem przeciw podpisaniu umowy ACTA i popieram protestujące środowiska internautów.


Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka


 

do góry strony
Pytanie 22-01-2012, Maciej Piotrowski
Szanowny Panie,
piszę do Pana, ponieważ nie znam e-adresu do Milanowskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w organizacji.
Otóż §7, pkt. 4, proponowanej umowy zobowiązuje odbiorców do ,,...zainstalować i utrzymać zawory antyskażeniowe.". W umowach, które podpisywali mieszkańcy wiele lat temu, takich warunków nie było. Uważam, że przy okazji zmiany dostawcy usług, chce się załatwić pewne zaszłości, których do dziś nikt nie próbował unormować i koszty modernizacji przerzucić na odbiorców. Ceny takich zaworów zaczynają się od ok. 50.- zł, i dobrze jest, jeśki ktoś potrafi to zrobić sam. Usługa hydraulika to 150.-, albo więcej zł. Jak Pan to widzi?
Pozdrawiam










Odpowiedź 27-01-2012

Szanowny Panie,
wszyscy odbiorcy usług wodociągowych i kanalizacyjnych w Polsce zobligowani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków w sposób zgodny z przepisami tj. z Ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72 poz. 747 z 2001r. z póź. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia  2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. Nr 75 poz. 690 z późn. zm.), zawartą umową  i regulaminem świadczenia usług, nie powodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez przedsiębiorstwo oraz nie utrudniający jego działalności.
Zatem prawo w tym zakresie obowiązuje od roku 2002 r. i wymaga użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość wystąpienia  awarii, skażenia chemicznego lub bakteryjnego  wody w sieci wodociągowej  na skutek miedzy innymi cofnięcia się wody  z instalacji wodociągowej.Zakres zabezpieczenia przed wtórnym zanieczyszczeniem wody wodociągowej przeznaczonej do spożycia przez ludzi opisuje w/w rozporządzenie oraz PN-EN 1717 z 23 września 2003r.
Informacje dotyczące powyższego tematu można uzyskać pisząc pod adres mpwik@milanowek.pl


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Maria Chilińska - kierownik Referatu Eksploatacji Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej



 

do góry strony
Pytanie 11-01-2012, Tomasz Penda
Panie Burmistrzu,
Co dalej z Jednostką Ochotniczej Straży Pożarnej Mifam Milanówek ?
Odpowiedź 16-01-2012

Panie Tomaszu,
Otrzymałem pisemną informację od Prezesa MIFAM S.A. Pana Radosława Gajewskiego że Zarząd MIFAM S.A. podjął decyzję o likwidacji siedziby Jednostki   OSP MIFAM z dniem 15 stycznia 2012 r.  Zwróciłem się o prolongatę terminu likwidacji siedziby OSP.. Jednocześnie poleciłem odpowiedniej jednostce Urzędu (referat Geodezji i Gospodarki Przestrzennej) poszukiwanie odpowiedniej działki  komunalnej dla Jednostki OSP, po południowej stronie miasta. 


Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka


 

do góry strony
Pytanie 10-01-2012, mieszkanka milanowka
Szanowny Panie Burmistrzu nie wiem kto procz Pana moze mi udzielic kompetentnej odpowiedzi bo Panie z OPS i Zasilkow takowe nie sa niestety. Moim problemem jest to ze jestem matka wielodzietna w chwili obecnej nie pracuje a moj dochod opodatkowany z zeszlego roku to 91 zl, otoz w tym roku nie zostal przyznany mi zasilek rodzinny na dzieci gdzie dodatkami jest to ponad 500 zl nie ukrywam ze jest to bardzo duza strata dochod przekroczyl 15 zl:-), w chwili obecnej nie pracuje wogole bo moj najmlodzszy synek uczeszcza do 5 godzinnej grupy rannej na warszawska a babci cioci i nikogo do pomocy nie posiadam, natomiast moj maz od maja 2011 przebywal na zw. lekarskimm i teraz jest na zasilku rehabilitacyjnym z ZUS i nie wiele mowiac to jest nasz jedyny dochod a bedac 6 osobowa rodzina to niestey klopot prosze podpowiedziec mi kiedy moge starac sie o nwa decyzje z OPS na zasilek rodzinny
Odpowiedź 11-01-2012

Szanowna Pani,
w obecnej sytuacji, którą Pani opisuje i po zmianie przepisów od 01.01.2012r., dotyczących świadczeń rodzinnych może Pani ponownie ubiegać się o zasiłek rodzinny przedstawiając następujące dokumenty:
- PIT-11 za 2010,
- zaświadczenie od kiedy mąż był na zasiłku chorobowym  i w jakiej wysokości był pobierany zasiłek,
- zaświadczenie od kiedy mąż przebywa na świadczeniu rehabilitacyjnym z wyszczególnieniem wysokości pobieranego świadczenia za poszczególne miesiące.


 
Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Janina Klimczak - Kierownik OPS

do góry strony


Wersja do druku