Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 29-04-2016, krystyna słowik
Informacja Miejska.
Proponuję poprawę informacji miejskiej skierowanej do mieszkańców, którzy nie wchodzą systematycznie na stronę miasta i nie korzystają z F.B. :
1. przywrócenie newsletera po podaniu swojego adresu mailowego,
2. zmianę sposobu informacji na głównej tablicy miasta w centrum k. Straży Miejskiej, obecnie jest chaos informacyjny mało aktualny, proponuję tylko newsy najnowsze! i często zmieniane.
3. wprowadzenie tablic z aktualnymi ( tylko!) informacjami miejskimi w różnych częściach miasta.
Odpowiedź 13-05-2016

Szanowna Pani,
Serdecznie dziękujemy za poruszenie tak ważnego tematu jakim jest komunikacja Urzędu Miasta z Mieszkańcami. Jesteśmy w trakcie wypracowania nowych kanałów komunikacyjnych, w tym m.in. segregowanie informacji na tablicach informacyjnych. Dodatkowo planujemy wymienić istniejące tablice, które nie spełniają swojej funkcji na nowe, a także rozważamy umieszczenie dodatkowych tablic w nowych lokalizacjach. Coraz częściej dostajemy prośby o aktualizację newsletter’a, dlatego weźmiemy tę sugestię pod uwagę i działania rozpoczniemy jeszcze w tym miesiącu, tak aby minimum raz w tygodniu za pośrednictwem tego kanału informacja docierała do Mieszkańców. Dziękujemy za przekazywanie nam tego typu uwag, dzięki informacji zwrotnej wiemy jak polepszyć wzajemną komunikację.   



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Maciej Jastrzębski - Sekretarz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 05-04-2016, Dariusz
Dalczego została zabrana toaleta przenośna z ul krakowskiej
Odpowiedź 06-04-2016

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na maila, uprzejmie informuję, że w przyszłym tygodniu toaleta przenośna stanie ponownie w tej lokalizacji, o której Pan pisze w swoim mailu.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

do góry strony
Pytanie 05-04-2016, mieszkaniec
Proszę o wskazówki, gdzie na stronie internetowej UM znajdę informacje o podatku od posiadania psa.
Odpowiedź 22-04-2016

Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani pytanie informuję, że w Gminie Milanówek od 2008 r. nie jest pobierana opłata od posiadania psów. Rada Miasta Milanówka nie podejmowała w tej sprawie stosownych uchwał. Według art. 18 a ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, wprowadzanie opłaty od posiadania psów nie jest obowiązkowe (podejmowanie uchwały wprowadzającej opłatę od posiadania psów nie jest obligatoryjny).
Wszystkie informacje dotyczące należności podatkowych znajdzie Pani  na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce podatki i opłaty lokalne.  http://bip.milanowek.pl/1154,319,podatki_i_oplaty_lokalne   



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Maciej Jastrzębski - Sekretarz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 02-04-2016, milanleaks.pl
szanowna pani burmistrz,
czy prawda jest, że pracownicy instytucji gminnych dokonali uprzątniecia blachy ze spalonej willi jolancin

jeśli tak co stało się z tą blachą? czy została oddana na złom a otrzymane pieniadze zasilą konto pomocy dla pogorzelców?

z poważaniem
milanleaks.pl
Odpowiedź 13-04-2016

Szanowni Państwo,
Odpowiadając na zadane pytanie uprzejmie informuję, iż uprzątnięciem blachy dachowej ze spalonej willi Jolancin zajęli się pracownicy Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Milanówku. Blacha ta została sprzedana na złom. Uzyskane pieniądze z tego tytułu nie zasiliły konta zbiórki dla pogorzelców.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM

do góry strony
Pytanie 05-02-2016, Jędrzej
Witam! Chciałbym się odnieść do ławki na ulicy Spacerowej przy Willi "Waleria". Ławka w niewyjaśnionych okolicznościach zniknęła latem 2015 roku. Prawdopodobnie została usunięta przez osobę prywatną. W ciągu dnia przesiadywała tam młodzież ale również często starsi ludzie, w okolicy nie ma wielu ławek. Uważam, że ławka w tym miejscu bardzo potrzebna. Liczę na pozytywne rozpatrzenie mojego pytania.
Pozdrawiam!
Odpowiedź 12-02-2016

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila, uprzejmie informuję, że ławka nie została  skradziona tylko zdemontowana przez służby miejskie. Notorycznie ławka była przestawiana, teren wokół  był zaśmiecany i właściciele nieruchomości bezpośrednio sąsiadujących z tą lokalizacją wnosili o jej  zabranie. Jeśli znajdziemy odpowiednią lokalizację w tej okolicy na pewno zamontujemy ławki.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Emilia Misiak – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

do góry strony
Pytanie 01-02-2016, Elżbieta Kuna
Witam!
Pani Burmistrz, czy możemy zlikwidować wszystko żeby nie było niczego?
Będzie prościej!
Sklepy, ogrodzenia , wszystkie biznesy w Milanówku,
zostawmy tylko kościołY!
Mam wrażenie że mieszkańcy mojego miasta chcieliby mieszkać ogrodzeni 10 metrowym płotem.
Odpowiedź 10-02-2016

Szanowna Pani,
Z uwagi na fakt, iż treść Pani e-maila nie żadnych konkretnych pytań, nie ma możliwości udzielenia na niego merytorycznej odpowiedzi.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Maciej Jastrzębski - Sekretarz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 14-01-2016, Alicja
Dzień dobry,

Szanowna Pani Burmistrz,
pokładam w Pani wielką nadzieję w rozwiązywaniu różnych spraw i problemów, a mianowicie jestem właścicielką jak i inni mieszkania w bloku na osiedlu Jedwabnik, naszym problemem są dzieci z różnych stron Milanówka i TBS , które przychodzą na plac zabaw, który mieści się między naszymi blokami, pod samymi oknami. Dzieci te mają ok. 4 lat i trochę starsze, które przychodzą bez opieki jakichkolwiek opiekunów, (budzi to w nas grozę, by takie małe dzieci puszczane były samopas). Zachowują się bardzo hałaśliwie, piszczą i krzyczą od rana do wieczora. W tych blokach mieszka większość starszych i zchorowanych ludzi, bardzo denerwują się z tego powodu, nie ma przez cały dzień chwili spokoju, nie można również po pracy odpocząć. Gdy zaczyna robić się ciemno, zaczyna schodzić się młodzież, wrzeszczą i piją bez opamiętania nawet do 3-ej w nocy,nie możemy spać, wzywamy wtedy Straż Miejską. Odnośnie dzieci z TBS interweniowaliśmy w zarządzie TBS w Pruszkowie, żeby zrobili plac zabaw na swoim osiedlu, odpowiedziano nam, że to sprawa UM Milanówek.
Poprzedni Burmistrz nie reagował na takie sprawy jak i inne również. Pytanie brzmi: czy pomoże Pani rozwiązać nam ten problem? , czy TBS zrobi na swoim terenie plac zabaw dla dzieci? Naprawdę chcielibyśmy w naszych mieszkaniach mieć otwarte okna, ale z powodu wrzasków 20 i więcej dzieci jest to niemożliwe. Pragniemy żyć normalnie i mamy nadzieję, że z Pani pomocą uda się powrócić do spokojnego życia. Czy jakiś plac zabaw można zrobić na uboczu, a nie pod oknami mieszkańców.
Z wyrazami szacunku
dla Pani Burmistrz
Odpowiedź 25-01-2016

Szanowna Pani,
odpowiadając na Pani uwagi dotyczące lokalizacji placu zabaw na terenie osiedla przy ul. Jedwabnej uprzejmie informuję, że decyzję w tej sprawie podjął Zarząd TBS „Zieleń Miejska” Sp. z o. o. jako właściciel tego obszaru. Ponadto, w związku z wolą Mieszkańców wyrażoną podczas wyboru zadań realizowanych w ramach tzw. budżetu obywatelskiego, Miasto Milanówek dokonało rozbudowy istniejącego placu zabaw o kolejne urządzenia, zachowując zasady zapewniające bezpieczeństwo dla dzieci korzystających z tych urządzeń.
Ponadto, uprzejmie informuję, że Miasto Milanówek zrealizowało wiele zadań związanych z budową placów zabaw w różnych częściach Miasta (ostatni na terenie parku „Amfiteatr”) przy ul. Fiderkiewicza – wszystkie są dostępne dla każdego z naszych Mieszkańców.
Jednocześnie zachęcam do każdorazowego zgłaszania wszelkich przejawów niewłaściwego zachowania użytkowników tych obiektów do Straży Miejskiej – każde zgłoszenie zostanie zweryfikowane i, w razie potwierdzenia zasadności, funkcjonariusze podejmą odpowiednie działania.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - p.o. Kierownika Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 11-01-2016, milanleaks.pl
Szanowna Pani Burmistrz

W związku z faktem iż w doradzajacym Pani Zespołu ds. Polityki Kulturalnej Milanówka znajdują się osoby powiązane rodzinnie chcielibyśmy zadać następujące pytania
1. Czy można do doradzania burmistrzowi (zamiast z współmałżonkiem) zapisać się z teściową?
2. Czy liczba członków rodziny z którymi można razem doradzać burmistrzowi jest limitowane do jednego czy można też doradzać z większą ilością członków rodziny np. trzema kuzynami, wujkiem i babcią?
z poważaniem
milanleaks.pl
Odpowiedź 18-01-2016

Szanowni Państwo,
poniżej przedstawiam odpowiedź na Państwa pytanie jednocześnie pragnąc zwrócić uwagę, że ironiczne treści w nim zawarte odwracają uwagę od istoty funkcji zespołu i kompetencji osób do niego powołanych.
Jednocześnie informuję, że członków zespołu powołuje Burmistrz Miasta Milanówka wybierając spośród osób wyróżniających się w tworzeniu, upowszechnianiu oraz ochronie lokalnej i ponadlokalnej kultury, w szczególności osób posiadających zasługi w działalności społecznej, stanowiącej istotny wkład w rozwój literatury, teatru, fotografii, malarstwa, architektury i innych dziedzin kultury, a także działaczy i ekspertów o istotnym dla Milanówka dorobku, sprawdzonych kompetencjach i nieposzlakowanej opinii w środowiskach kulturalnych. Zatem Burmistrz Miasta Milanówka dobierając ww. Zespół kieruję się wyłącznie wkładem merytorycznym jaki wnoszą poszczególni członkowie do comiesięcznych spotkań. Kryterium doboru składu zespołu nie stanowią powiązania rodzinne.


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 27-12-2015, Dariusz
Bardzo proszę o poprawnie nagrania Wspólne Posiedzenie Komisji Rady Miasta Milanówka części 2 bo brak głosu.
Odpowiedź 04-01-2016

Szanowny Panie,
Bardzo dziękuję za zwrócenie nam uwagi, że jedna z wideo relacji z posiedzenia komisji umieszczona na stronie miasta jest wadliwa.
Nagranie zostało niezwłocznie usunięte, a usterka zgłoszona Wykonawcy.
Gdy tylko zostanie usunięta, a prawidłowe nagranie zamieszczone na stronie miasta, zostanie Pan o tym poinformowany.


 


Z poważaniem 
z up. Burmistrza  Miasta Milanówka
Maciej Jastrzębski - Sekretarz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 22-12-2015, MIREK
PANI BURMISTRZ ŻYCZĘ WESOŁYCH RADOSNYCH ŚWIĄT SZAMPAŃSKIEJ ZABAWY POWODZENIA W NOWYM 2016 ROKU NIE TYLKO W ŻYCIU PRYWATNYM ALE TEŻ I ZAWODOWYM, DLA PANI NAJBLIŻSZYCH ORAZ PRACOWNIKÓW URZĘDU ALE TYLKO TYCH KTÓRZY ROZUMIEJĄ PO CO PRACUJĄ W URZĘDZIE MIASTA MILANÓWEK.

SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO 2016 ROKU
Odpowiedź 23-12-2015

Szanowny Panie,
Bardzo dziękuję za życzenia.  Przekażę pracownikom z radością. Dla Pana i Pana rodziny zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia w rodzinnej atmosferze,  choć bez śniegu.  Szczęśliwego Nowego 2016 roku.


 


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony


Wersja do druku