Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 21-08-2017, Agata Dobrowolska
Czy w związku z planowanymi utrudnieniami w trakcie remontu linii kolejowej i przewidywanym zwiększeniem liczby pasażerów dojeżdżających rowerami do przystanków kolejki WKD planujecie Państwo rozbudowę/utworzenie parkingów rowerowych na Gudowie i Brzózkach lub Kazimierówce?
Odpowiedź 28-08-2017

Szanowna Pani,
Postulat urządzenia miejsc postojowych dla rowerów w rejonie wskazywanych przez Panią przystanków WKD jest w pełni uzasadniony. Uprzejmie informuję, że po wytypowaniu najbardziej odpowiednich miejsc, do których Miasto posiada właściwe prawa do dysponowania zostaną zakupione i zamontowane stojaki rowerowe.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 20-08-2017, Monika Pawlak
Szanowna Pani Burmistrz,

w związku ze zbliżającym się zamknięciem przystanku PKP Milanówek - chciałam potwierdzić że kupując bilet miesięczny na trasie Milanówek Warszawa Zachodnia (lub inny przystanek w Warszawie) będę mogła bezpłatnie skorzystać z komunikacji zastępczej na trasie Milanówek - Grodzisk Mazowiecki w celu dojechania na przystanek PKP..

oczekując na szybka odpowiedź, pozdrawiam
Monika Pawlak
Odpowiedź 30-08-2017

Szanowna Pani,
Inwestorem modernizacji linii kolejowej jest PKP Polskie Linie Kolejowe. Bieżące informacje jakie otrzymaliśmy w sprawie komunikacji zastępczej umieściliśmy w najnowszym Biuletynie, jednak nadal na wiele pytań oczekujemy odpowiedzi w sprawie komunikacji zastępczej na czas zamknięcia ruchu pociągów. W dniu 25 sierpnia br. na oficjalnej stronie Kolei Mazowieckich pojawił się komunikat dotyczący honorowania biletów KM i ZTM od 3 września br. Link do komunikatu można znaleźć tutaj: http://www.mazowieckie.com.pl/pl/remont-linii-447-honorowanie-biletow-km-i-ztm-od-3-wrzesnia-2017-r

Polecamy śledzić stronę www.mazowieckie.com.pl, gdzie pojawiają się aktualne informację w sprawie organizacji komunikacji od 3 września.

Jednocześnie informujemy, że wszelkie pytania i uwagi w sprawie komunikacji należy zgłaszać do przewoźników: Koleje Mazowieckie tel. 22 364 44 44 oraz Zarząd Transportu Miejskiego tel. 19 155


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 31-07-2017, Przemek
Dzień dobry. Czy już wiadomo jak będzie wyglądała autobusowa komunikacja zastępcza, na czas remontu tunelu PKP, która będzie kursować na trasie Grodzisk Mazowiecki-Warszawa i będzie zatrzymywać się w naszym mieście od 3 września ? Czy już jest ustalony rozkład jazdy i szczegółowa trasa? I jak i gdzie będzie można kupić bilet i na jaką stacje ? Czy żeby np. jechać z Milanówka w stronę Skierniewic trzeba będzie kupić przy stacji PKP w Grodzisku Mazowieckim czy u nas bezpośrednio w Milanówku na cały przejazd? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
Odpowiedź 25-08-2017

Szanowny Panie,


W odpowiedzi na Pana zapytanie uprzejmie informuję, że szczegółowy rozkład zastępczej komunikacji autobusowej, która będzie kursowała na czas modernizacji trasy 447 (Grodzisk Mazowiecki - Warszawa), znajduje się na stronie internetowej Urzędu Miasta Milanówka (www.milanowek.pl). Poniżej przesyłam linki, które odsyłają do przedmiotowego rozkładu:



W nawiązaniu do ostatniej kwestii uprzejmie informuję, że na chwilę obecną nie jesteśmy w posiadaniu informacji na temat funkcjonowania kas biletowych lub biletomatów.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 20-07-2017, Robal
Dobry wieczór,
Pozdrawiamy z ulicy Warszawskiej, gdzie o godzinie 1:30 w nocy na PKP trwa w najlepsze remont. Nic tak nas nie usypia, jak dźwięk młota pneumatycznego! Aż się chce rano wstawać do pracy!
A tak na poważnie - kto na to pozwolił? Nie jest to pierwszy raz, a Straż Miejska tuż obok, więc zakładam, że mają czyjąś zgodę, w przeciwnym wypadku łamaliby prawo, do tego dosyć ostentacyjnie...
Odpowiedź 28-07-2017

Szanowny Panie
W odpowiedzi na pytanie z dnia 20.07.2017 r. dotyczące  nocnych prac, prowadzonych na terenie PKP, informuję, że zgodnie z posiadanymi uprawnieniami funkcjonariusze Straży Miejskiej po otrzymaniu zgłoszenia od mieszkańca  każdorazowo podejmują czynności.
Nadmieniam, że część prowadzonych prac ze względów technologicznych i wynikających z ruchu pociągów (tj. np. konieczność całkowitego wyłączenia zasilnia sieci trakcyjnej) jest możliwe do wykonania tyko i wyłącznie w godzinach nocnych.  
Ponadto informuję, że wykonawcy prac są zobligowani do ich wykonywania w sposób jak naj mniej uciążliwy dla mieszkańców.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Izabela Koźbiał - Zastępca Komendanta Straży Miejskiej w Milanówku

do góry strony
Pytanie 31-05-2017, Marek
Na poboczu skrzyżowania ulic Gospodarskiej i Kościuszki ustawiony jest baner reklamowy (laptopy, drukarki ...). Wyjeżdżającym z ul. Gospodarskiej zasłania on całkowicie widok na nadjeżdżające z prawej strony ul. Kościuszki auta, co powoduje często bardzo niebezpieczne sytuacje na skrzyżowaniu.
Czy możliwe jest zlikwidowanie tego baneru lub przynajmniej przesuniecie go w inne miejsce?
Odpowiedź 05-06-2017

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na pytanie z dnia 31.05.2017 r. informuję, że funkcjonariusze SM prowadzą czynności wyjaśniające dotyczące legalności ustawienia tematycznego bilbordu reklamowego. Ponadto zapewniam, że podejmiemy wszystkie możliwe kroki mające na celu usunięcie w/w reklamy lub ewentualne jej ustawienie w sposób niepowodujący utrudnień.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński - Komendant Straży Miejskiej

do góry strony
Pytanie 15-05-2017, Joank
Na stronie Milanówka w związku z modernizacją linii kolejowej pojawiła się informacja "zgodnie z przedstawianym przez Inwestora i zaakceptowanym przez Gminę projektem organizacji ruchu Inwestor zobowiązał się do:
budowy tymczasowych schodów na wiadukt (ul. Smoleńskiego) od strony ul. Warszawskiej, co zapewni bezpieczną i znacznie krótszą drogę na czas zamknięcia przejścia podziemnego,
Zgodnie z zawartym Porozumieniem Gmina Milanówek zobowiązała Inwestora do:
do naprawy szkód powstałych na skutek prowadzonych prac budowlanych.
W związku z powyższym zamknięcie przejścia podziemnego od strony ul. Krakowskiej nastąpi po wywiązaniu się z ww. zobowiązań." Tyle zapewnienia. A dzisiejszy stan faktyczny zamknięcie przejścia podziemnego od strony ul. Krakowskiej. Przejście wiaduktem???? schodów po jednej stronie jezdni brak. Pasażerom pozostaje szybkie i niebezpieczne przejście przez jezdnię na wiadukcie. Cóż jak zwykle były dobre chęci tylko wykonania brak a jak zwykle cierpi pasażer. Proszę o informację kiedy pojawią się schody zapewniające bezpieczne przejście wiaduktem.A tak na marginesie to same schody na wiadukt po stronie ul. Warszawskiej też są niebezpieczne ponieważ metalowa balustrada przerdzewiała i nie jest w części połączona z postawą. Tyle o bezpieczeństwie osób przedostających się wiaduktem z jednej strony Milanówka na drugą.
Odpowiedź 23-08-2017

Szanowny Panie,
Uprzejmie informuję, że takie ustalenia z inwestorem przebudowy przejścia podziemnego faktycznie były, niemniej jednak w czasie realizowania ustaleń generalny wykonawca modernizacji przejścia z przyczyn niezależnych od niego nie mógł wykonać przedmiotowych schodów na wiadukt. Istniało ryzyko obsunięcia się skarpy, w związku z czym zaniechano wykonania wejścia w tym miejscu. Była również propozycja przejścia dla pieszych zlokalizowanego na wiadukcie, ale na takie rozwiązanie nie wyraziła zgody Komenda Powiatowa Policji w Grodzisku Mazowieckim. Na tę chwilę wprowadzona jest komunikacja autobusowa łącząca ul. Warszawską z Krakowską.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 10-05-2017, Urszula
Na ul. Przeskok powstał przystanek autobusowy, który szpeci miasto i utrudnia ruch.
Osoba przyjeżdżająca do Milanówka pociągiem, zaraz po wyjściu z tunelu na ul. Warszawską widzi przede wszystkim brudny, zardzewiały, prowincjonalny busik stojący na ul. Przeskok. Kiepska wizytówka miasta. Poza tym busik zupełnie zasłania postój TAXI, więc goście przyjeżdżający do naszego miasta muszą sami błądzić i szukać miejsca docelowego, zamiast skorzystać z TAXI, bo postój został ukryty za busem. O taksówkarzach już nawet nie wspomnę, bo nie dość, że bus ich zasłania i odstrasza potencjalnych klientów (bo kto wpadłby na to, że za przystankiem komunikacji ukryty jest postój TAXI) to jeszcze muszą całymi godzinami patrzeć na ten po prostu brzydki pojazd, który ze względu na zupełny brak zainteresowania mieszkańców, z tego co zdążyłam zaobserwować, prawie wcale się nie jeździ.
W tym miejscu odbywają się również kilka razy dziennie dostawy do sklepów zlokalizowanych po dwóch stronach nowego przystanku. Ul. Przeskok po prostu teraz się korkuje, bo bus utrudnia pracę dostawcom.
Czy istnieje możliwość przeniesienia przystanku, np. na ul. Warszawską? Przy Straży Miejskiej jest malutki parking wprost idealny na przystanek.
Mieszkam w Milanówku od urodzenia i zawsze byłam z niego dumna, ale teraz po prostu wstydzę się za każdym razem, kiedy wychodzę z tunelu, bądź przejeżdżam ul. Przeskok.
Z góry dziękuję za pomoc dla Milanówka.
Odpowiedź 29-05-2017

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani pytanie dotyczące przystanku autobusowego uprzejmie informuję, że wychodząc naprzeciw stawianym przez Panią oczekiwaniom podjęliśmy działania skutkujące zmianą miejsca postoju autobusów – nie będzie już sytuacji, w której pojazdy przewoźnika będą zajmować miejsca w zatoce parkingowej przy ul. Przeskok. Jednakże z uwagi na ograniczone możliwości przestrzenne oraz formalno-prawne (dotyczące praw do nieruchomości) nie ma chwili obecnej możliwości zmiany lokalizacji samego przystanku. W obecnym miejscu będzie dochodzić do zatrzymywania się autobusów miejskiej komunikacji zbiorowej w celu umożliwienia wsiadania i wysiadania pasażerów.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - p.o. Kierownika Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 21-04-2017, Mariusz Diadia
Szanowna Pani Burmistrz
chciałbym zapytać o przyczynę zamknięcia przejścia na peron kolejowy od strony ulicy Krakowskiej na 4 miesiące przed rozpoczęciem prac na linii kolejowej. Jakież to prace muszą być wykonane w przejściu przed remontem peronów? Czy nie ma możliwości utrzymania przejścia do września?
W związku z zamknięciem przejścia czas dojścia do peronów dla mieszkańców północnej części Milanówka wydłuży się przynajmniej o 15min. Teoretycznie można by to skrócić idąc ul. Krakowską i schodami na wiadukt, ale zejście z wiaduktu na ul Warszawską wymaga przejścia na drugą stronę jezdni - na wiadukcie nie ma raczej możliwości jego wymalowania. Czy w takim razie mogą zostać zbodowane choćby prowizoryczne schody prowadzące na ul Warszawską po tej samej stronie jezdni co wejście z Krakowskiej?
Czy komunikacja zastępcza która będzie kursować z dworca PKP do Grodziska i Warszawy przewidziany ma przystanek po północnej stronie torów, np przy sklepie Społem, czy odjazdy będą tylko z ulicy Warszawskiej?

z poważaniem
Mariusz Diadia

Odpowiedź 10-05-2017

Szanowny Panie,
Odpowiadając na Pana wiadomość dotyczącą konsekwencji realizacji inwestycji w zakresie modernizacji linii kolejowej nr 447 uprzejmie informuję, że zakres prac, ich koordynacja oraz nadzór nad nimi należy do inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Wszelkie informacje jakie dotyczą tego przedsięwzięcia jakimi dysponujemy pochodzą właśnie od inwestora, i tak:
- w kwestii konieczności zamknięcia przejścia podziemnego na cztery miesiące przed wyłączeniem z ruchu linii podmiejskiej: Przedsięwzięcie realizowane przez PKP PLK SA obejmuje swoim zakresem nie tylko modernizację torowiska, ale także m. in. przebudowę przejścia podziemnego. Przejście podziemne przebiega zarówno przez tory linii podmiejskiej jak i linii dalekobieżnej. W celu utrzymania ruchu na linii dalekobieżnej i realizowania prac dotyczących przebudowy przejścia podziemnego zakłada się, że w pierwszej fazie zostanie rozebrany jeden tor na linii dalekobieżnej (tak, by ruch pociągów mógł odbywać się wahadłowo po drugim z torów) - pierwszy licząc od strony ul. Krakowskiej, następnie dokona się rozbiórki istniejącego przejścia pod tym torem oraz budowy nowej przeprawy. W kolejnej fazie odtworzy się rozebrany wcześniej tor oraz rozbierze się kolejny (drugi od strony ul. Krakowskiej tak, by przenieść ruch wahadłowy pociągów dalekobieżnych) i przystąpi do przebudowy dalszej części przejścia podziemnego - te etapy (rozszerzone o montaż konstrukcji odciążających na torach dalekobieżnych znajdujących się nad przejściem podziemnym, zgodnie z harmonogramem trwać mają właśnie cztery miesiące.
- Na czas realizacji inwestycji wykonawca przedłożył do zaopiniowania projekt czasowej organizacji ruchu, w ramach których w wyniku intensywnych dyskusji z Miastem oraz Powiatem zaproponował dwie alternatywne możliwości ograniczenia niedogodności związanych z przedsięwzięciem dla pieszych: 1) zorganizowanie tymczasowego przejścia dla pieszych na wiadukcie (wciągu ul. Smoleńskiego - w rejonie istniejącego zejścia od strony ul. Krakowskiej) oraz tymczasowe schody po stronie ul. Warszawskiej od strony wschodniej wiaduktu. Na chwilę obecną Miasto zdecydowanie preferuje rozwiązanie dotyczące schodów, lecz trwają dyskusje z zarządcą wiaduktu - Powiatem Grodziskim, który jednak skłania się do przejścia dla pieszych. W zależności od wyników rozmów przyjęte zostanie jedno z dwóch opisywanych rozwiązań.
- Za organizację komunikacji zastępczej na czas inwestycji modernizacyjnej odpowiada inwestor: PKP PLK SA. Od kilkunastu miesięcy toczą się rozmowy na tem ostatecznego kształtu i zakresu linii autobusowych obsługujących także Milanowian. Na chwile obecną ustalenia przewidują, iż nasi Mieszkańcy będą mogli skorzystać z dwóch linii autobusowych: 1) biegnącej z Grodziska Maz. do Warszawy z przystankami przy każdym z przystanków kolejowych objętych zakresem inwestycji oraz 2) linii łączącej Milanówek i Grodzisk Maz. gdzie będzie możliwość przesiadki do pociągów dalekobieżnych dowożących pasażerów bezpośrednio z Grodziska Maz. do Warszawy Zachodniej. Obie linię w Milanówku będą miały przystanki wyznaczone po stronie południowej torów PKP - jest to rozwiązanie optymalne ze względu na czas przejazdu autobusów pomiędzy przystankami oraz parametry techniczne dostępnych tras drogowych. Jednakże, od dn. 04. 05. 2017 r. Miasto uruchomiło bezpłatną linię autobusową pozwalającą na przejazd pasażerów ze strony północnej (w rejonie sklepu Społem) na stronę południową (do ul. Przeskok w rejonie postoju TAXI).


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - p.o. Kierownika Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 18-04-2017, Michał Chyłkowski
Witam, czy w związku z zamknięciem przejścia podziemnego od 4 maja br. Urząd Miasta Milanówka planuje wesprzeć mieszkańców i zapewnić im transport publiczny pomiędzy płn i płd stroną miasta?

PS. Dobrym pomysłem było by zapewnienie tzw. wahadła - busa jeżdżącego z ul. Krakowskiej poprzez wiadukt na ul. Warszawską z częstotliwością np. co 15 minut w godzinach szczytu.
Piszę w imieniu mieszkańców północnej części miasta, którzy od maja będą głównie chcieli szybko dostać się do pociągu (od ul. Warszawskiej). Pozostawienie mieszkańców zdanych jedynie na swoje samochody spowoduje zakorkowanie miasta oraz zastawienie wszystkich ulic i parkingów w obrębie centrum miasta.
Z poważaniem
Michał Chyłkowski
Odpowiedź 10-05-2017

Szanowny Panie,
dziękujemy za zainteresowanie tematem autobusu łączącego północną i południową stroną miasta. W chwili obecnej (począwszy od dn. 04.05.2017 r. funkcjonuje linia łącząca rejon zejścia do przejścia podziemnego od strony ul. Krakowskiej z wejściem do dworca od strony ul. Warszawskiej. Proponowany na ten moment rozkład jazdy nie jest ostateczny i zależy od stopnia wykorzystania nowej linii przez naszych Mieszkańców.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - p.o. Kierownika Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 06-09-2016, Sławomir Bączkowski
Dzień dobry,
chciałbym zapytać o komunikację miejską w południowej cześci miasta. O ile w zeszłym roku szkolnym kursował bus, który umożliwiał w miarę możliwośći dojazd dzieci do szkoły (Jedynki) to w obecnie opublikowanym rozkładzie południowa cześć miasta została pominięta i wykluczona z równego traktowania.
Czy i kiedy miasto zamierza uruchomić komunikację miejską umożliwiającą mieszkańcom, w tym szczególnie dzieciom, dotarcie do centrum miasta?
Odpowiedź 08-09-2016

Szanowny Panie,
Odpowiadając na Pana wiadomość dotyczącą zmiany rozkładu jazdy miejskich linii komunikacji zbiorowej pragnę poinformować, że modyfikacja trasy wynikała z potrzeby wydłużenia linii "B" w sposób umożliwiający dowóz dzieci do przedszkola przy ul. Brwinowskiej w Milanówku, natomiast linii "A" w sposób dający możliwość dojazdu osobom korzystającym z usług Domu Dziennej Opieki Medycznej Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej. Z uwagi na brak wcześniejszych informacji o wykorzystaniu zmodyfikowanych linii jesteśmy gotowi podjąć działania zmierzające do weryfikacji obecnych tras i dostosowaniu ich do faktycznych potrzeb. Analizę w zakresie zaspokajania potrzeb komunikacyjnych przez nowe trasy podejmiemy po upływie min. jednego miesiąca funkcjonowania nowych rozkładów jazdy.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Adam Adamczyk - po. Kierownika Referatu TOM

do góry strony


Wersja do druku