Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 11-02-2014, Paulina
Witam,
po raz kolejny zwracam się do Państwa z pytaniem, dlaczego właściciele posesji, którzy sadzą przed swoimi posesjami w pasie chodnikowym drzewa i krzewy nie zostają zobligowani do ich usunięcia, bo po pierwsze:
- rosną one w pasie chodnikowym (a nie na terenie prywatnym), uniemożliwiając przejście pieszym, nie mówiąc już o ułożeniu w tym miejscu chodnika (w razie takiej potrzeby Gmina na koszt wszystkich mieszkańców będzie musiała usunąć takie drzewa)

po drugie:
- elektrownia musi wyłączać prąd w środku zimy (ostatnio w czasie mrozów 31 stycznia) aby z takich drzew rosnących po wysokim napięciem obcinać gałęzie co jest uciążliwe zwłaszcza w zimie i generuje koszty

Takie sytuacje mają miejsce m.in. na ulicy Parkowej i Grodeckiego. Poprzednim razem dostałam odpowiedź , że sprawa zostanie wyjaśniona, ale najwyraźniej nie została więc jeszcze raz proszę o interwencję, zanim powstanie problem: drzewa i krzewy wyrosną i będzie olbrzymi problem z ich wycięciem - protesty "ekologów".
Z poważaniem
mieszkanka
Odpowiedź 13-02-2014

Szanowna Pani,


w odpowiedzi na Pani e-mail, uprzejmie informuję, że Urząd Miasta informuje mieszkańców
o konieczności konsultacji nt. sadzenia drzew i krzewów w pasach dróg gminnych przed posesjami.
Jednocześnie należy zaznaczyć, że sadzenie drzew na terenach pasów drogowym jest ważnym elementem przestrzennym, zarówno pod względem wizualnym, jak i w zakresie skali oddziaływania ekologicznego i oczyszczającego środowisko, tym bardziej z racji charakteru Milanówka, miasta-ogrodu.
Jednak, z uwagi na uwarunkowania techniczne terenu związane np. z obecnością infrastruktury (linie przesyłowe lub skrajnia drogowa), ważny jest odpowiedni dobór gatunkowy drzew.
Ponadto informuję, że drzewa już posadzone przez mieszkańców w obrębie pasów drogowych, z uwagi, że rosną na terenie gminy, są jej własnością i to gmina ma jedynie możliwość uzyskania zezwolenia na ich usunięcie. Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią kontroluje stan zadrzewienia przydrożnego na terenie miasta Milanówka, a w razie konieczności zleca specjalistycznej firmie ogrodniczej prace pielęgnacyjne drzew. W przypadku, gdy gałęzie drzew przydrożnych wchodzą w kolizję z liniami energetycznymi, powodując awarie, przycinki gałęzi dokonuje również Zakład Energetyczny.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz
Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 

do góry strony
Pytanie 07-01-2014, Bogdan Kuśpit
Witam,

W ostatnim numerze Biuletynu Milanówka szef Straży Miejskiej przypomina o konieczności wystawiania worków ze śmieciami przed posesję, w dniu ich odbioru i nie wcześniej. A informacja o tym obowiązku wystawiania worków pojawia się niestety kolejny raz.
Dwukrotnie o to pytałem, zapytam zatem trzeci raz:
- czy firma wywożąca śmieci mogłaby odbierać śmieci z altan śmietnikowych o ile takie znajdują się w ogrodzeniu posesji i jest do nich dostęp?
- jeżeli to możliwe to czy Burmistrz/jego pracownicy mogliby tą informację zawrzeć w jakiś pismach skierowanych do mieszkańców?

Dwa razy na tym portalu dostałem odpowiedź, że śmieci będą odbierane z altan - ale jak widać odpowiedź tutaj to jedno a informacja w Biuletynie to drugie. Jeżeli altany śmietnikowe muszą zostać ujęte jako miejsce segregacji i gromadzenia śmieci w specjalnej miejskiej uchwale, to wzywam Burmistrza do jej podjęcia - będzie to oznaczało z jednej strony dołączenie Milanówka do cywilizowanego świata w którym altany takowe istnieją (zupełnie jak bieżąca woda i elektryczność) a z drugiej strony taka uchwała zapewni spójność z wydawanymi przez Burmistrza warunkami zabudowy, gdzie budowa altan/miejsc segregacji śmieci jest obowiązkowa (wszak Milanówek to miasto ogród???) Pomoże to również w zapewnieniu porządku o co zabiega Straż Miejska, o estetyce stert worków przed posesjami nie wspomnę. I rozumiem, że te wystawianie worków to pozostałość po wcześniejszym, dobrowolnym systemie odbioru odpadów, ale mamy teraz inną rzeczywistość w której śmieci odbiera się z każdej posesji.

Odpowiedź 08-01-2014

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję, że firma świadcząca usługi odbioru odpadów komunalnych będzie odbierała odpady z altan śmietnikowych, które znajdują się w ogrodzeniu posesji i są dostępne dla pracowników firmy.
Nie ma więc konieczności wystawiania odpadów przed altanę.
Jednocześnie informuję, że powyższa informacja ukaże się na stronie internetowej Miasta Milanówka oraz w najbliższym Biuletynie Miasta.


Z poważaniem,
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią 

do góry strony
Pytanie 07-01-2014, Rafał Mieszkaniec
Witam jestem posiadaczem pieca na węgiel, popiół do tej pory był zabierany w plastikowych dużych pojemnikach (wyglądały okropnie w ogródku). Teraz mam pakować w zakupione przez siebie worki 60L. Z doświadczenia wiem że worek taki nie wytrzymają podczas przenoszenia , przebije ścianki szlaka. W związku z tym mam dwa pytania:
1. o ile mniej będę płacić za wywóz śmieci (nie jest moim obowiązkiem kupowanie worków gmina powinna to zapewnić - płacimy dwa razy więcej niż wcześniej za wywóz śmieci)
2. czy worki z popiołem mogę wystawić bezpośrednio na ulicy bo nie będę w stanie przenieść worków aby sie nie rozlecialy.

Moge zaproponować szybkie rozwiązanie - można wykożystać pojemniki metalowe lub plastikowe po śmieciach do pakowania np. popiołu lub BIO odpadów.
Pozdrawiam
Mieszkaniec Rafał
Odpowiedź 08-01-2014

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję, że popiół można gromadzić zarówno  w workach o pojemności 60 l lub w pojemniku (przy czym prosimy aby popiół gromadzony w pojemnikach był również w workach). Zgromadzony popiół odbierany jest od Mieszkańców po uprzednim zgłoszeniu do Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią pod nr tel. (22) 758-30-61 w. 204, 212, 214, 221, 233. Jednocześnie prosimy o nie wystawianie worków / pojemników z popiołem przed ustalonym terminem odbioru.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią  
 

do góry strony
Pytanie 03-01-2014, krzysztof
kiedy bedą wydawane worki na popiół bo miasto powino mi zapewnić worki na popiół
Odpowiedź 08-01-2014

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję, że popiół należy gromadzić w dowolnym worku o pojemności 60 l lub w pojemniku (prosimy aby popiół gromadzony w pojemnikach był również w workach). Zgromadzony popiół odbierany jest od Mieszkańców po uprzednim zgłoszeniu do Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią pod nr tel. (22) 758-30-61 w. 204, 212, 214, 221, 233.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią  
 

do góry strony
Pytanie 03-01-2014, Helena
Szanowny Panie Burmistrzu,

w jaki sposób będą odbierane od meiszkańców żywe choinki po okresie Bożego Narodzenia?
Odpowiedź 03-01-2014

Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani pytanie, uprzejmie informuję, że żywą choinkę może Pani oddać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów zlokalizowanego przy ul. Turczynek róg ul. Wiatracznej. Punkt czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 – 18:00 oraz w soboty od godz. 10:00 do godz. 16:00.


Z poważaniem,


z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz
Kierownik Referatu Ochrony Środowiska
 i Gospodarki Zielenią 

do góry strony
Pytanie 31-12-2013, MIchał Kwiatkowski
Panie Burmistrzu,
Chciałbym zapytać czy jest możliwe obniżenie mojej składki za wywóz śmieci i ewentualnie o jaką wysokość.
Powodem tego jest nie wywiązanie się przez Urząd Miasta z umowy, czyli nie zabranie śmieci wielkogabarytowych spod posesji (od listopada). Dodam, że zostały one wystawione przed naznaczonym terminem i na pewno wpisani bylismy na listę. Już po tej dacie (w więc gdy śmieci nie zostały zabrane) wielokrotnie kontaktowaliśmy się z Referatem Ochrony Środowiska, aby rozwiązać tę kwestię. Jednak bezskutecznie. Dodam, że minął też grudniowy termin odbioru... Sprawa dotyczy ulicy Jana Szczepkowskiego.
Proszę o odpowiedź.
Odpowiedź 13-01-2014

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zapytanie, uprzejmie informuję, że odpady wielkogabarytowe zostaną od Pana odebrane w najbliższy czwartek (16.01.2013 r.). Jednocześnie informuję, że nie jest możliwe obniżenie wysokości opłaty za odbiór odpadów, ze względu na to, że opłata ta nie obejmuje tylko odbioru odpadów wielkogabarytowych, ale również odbiór pozostałych odpadów komunalnych. Dołożymy wszelkich starań aby sytuacja nie powtórzyła się ponownie i wszystkie  odpady były odbierane w ustalonych terminach.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią 


 

do góry strony
Pytanie 30-12-2013, Mieszkaniec Milanówka
Szanowni Państwo,

W wyliczeniu kosztu odbioru śmieci wzięte zostały jedynie osoby które złożyły deklaracje - w sumie 13 000 osób. Wg oficjalnych danych w Milanówku mieszka 16 000 osób. Proszę o odpowiedź na następujące pytania:
- W jaki sposób gmina zamierza weryfikować poprawność złożenia deklaracji z faktyczną liczba mieszkańców?
- Czy za niewypełnienie deklaracji lub wypełnienie niezgodnie ze stanem faktycznym przewidziane są kary dla mieszkańców?
- Jeżeli tak to ile osób zostało ukaranych w 2013 roku?
- Czy wszyscy którzy złożyli deklaracje dokonują wpłat?
- Jeżeli Nie to jaki jest % mieszkańców którzy nie dokonują wpłat i jaka z tego tytułu jest w tym momencie zaległość.

Pozdrawiam
Mieszkaniec Milanówka
Odpowiedź 09-01-2014

Szanowny Mieszkańcu,
W odpowiedzi na zapytania uprzejmie informuję, że zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest pobierana od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość. Liczba osób zameldowanych nie jest tożsama z liczbą osób zamieszkałych w danej gminie. Z powodu niewypełnienia przez mieszkańców deklaracji lub wypełnienia niezgodnie ze stanem faktycznym zostaną wszczęte postępowania administracyjne mające na celu określenie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze  decyzji administracyjnej. Osobom, które nie złożyły deklaracji były wysyłane z Urzędu wezwania do jej złożenia.
Większość mieszkańców dokonuje wpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na bieżąco. Uzyskanie bardziej szczegółowych informacji możliwe jest w trybie dostępu do informacji publicznej. Proszę zwrócić się do Urzędu ze stosownym wnioskiem.


Z poważaniem
z up.Burmistrza Miasta Milanówka
Bożena Sehn - Skarbnik Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 21-12-2013, Anna Ruszkowska
Dwa lata temu prosiłam o pogłębienie i oczyszczenie zasypanych rowów przy ulicy Staszica. Wtedy też dostałam odpowiedź, że wykonane prace mają charakter doraźny i ratunkowy oraz że do końca 2013 będzie sporządzona ekspertyza i plan odwodnienia południowej części miasta. Ulica Staszica nadal jest regularnie zalewana przy większych opadach deszczu i odwilżach. Co dalej Panie Burmistrzu?
Odpowiedź 24-12-2013

Szanowna Pani,
Opracowany jest kompleksowy projekt odwodnienia całego Milanówka, w ramach opracowań został przygotowany projekt budowlany rozwiązania problemu zalegania wód w okolicy ulic Dembowskiej, Wysokiej, Staszica i Królewskiej. Zostało to rozwiązanie oprotestowane przez organizacje i stowarzyszenia z terenu Milanówka, twierdzące że odwodnienie spowoduje usychanie okolicznych drzew. Do czasu rozpatrzenia odwołania przez SKO, nie jesteśmy w stanie podejmować żadnych działań.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM



 

do góry strony
Pytanie 21-12-2013, Anna Ruszkowska
Jestem zbulwersowana nieprawdziwą informacją zamieszczoną na łamach Biuletynu, że jakoby wszystkie pomniki przyrody zostały objęte pracami pielęgnacyjnym w bieżącym roku i na te prace oraz na nasadzenie 13 sztuk drzew (lip i klonów) w mieście wydano 113 tys złotych.
Otóż na mojej posesji przy ulicy Staszica 1 rośnie stary dąb wpisany na listę pomników przyrody przed kilku laty i od tych kilku lat nie był poddawany żadnym pracom pielęgnacyjnym.
Miasto Zieleni Milanówek nie dba o podstawowy porządek terminowego wywozu śmieci, liści, regularnego sprzątania poboczy ulic tzw III i IV kategorii, nie sprząta śmieci z lasów i pól, a na pewno nie widać żadnych prac czy nasadzeń krzewów i bylin na skwerach czy placach naszego miasta . Bratki w pojedynczych klombach i 13 drzewek to już za mało, Panie Burmistrzu.
Odpowiedź 24-12-2013

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że w wykazie pomników przyrody na terenie miasta Milanówka nieruchomość położona przy ul. Staszica 1 nie występuje. Dlatego też drzewo nie zostało objęte pracami pielęgnacyjnymi. W poprzednich latach miasto wykonywało zabiegi pielęgnacyjne przy drzewach – pomnikach przyrody ale również przy starodrzewiu, które nie posiada statusu pomnika. Jeśli istnieje konieczność wykonania jakichkolwiek zabiegów prosimy o kontakt z Referatem Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią.
Jeśli chodzi o rejon, o którym Pani pisze, jest on przewidziany do sprzątania raz na miesiąc. Natomiast jeżeli tylko zachodzi taka konieczność sprzątany jest on znacznie częściej. 
Odnośnie odbioru worków z liśćmi w przyszłym roku będą one odbierane w wyznaczonych terminach, co usprawni ich odbiór.
Jednocześnie informuję, że miasto realizuje przyjęty w tym roku plan nasadzeń, który będzie  kontynuowany w kolejnych latach. W br. wykonano nasadzenia drzew w Alei Klonowej na ul. Krasińskiego, w Alei Lipowej na ul. Kościelnej, w Alei Kasztanowej na ul. Rososzańskiej, jak również na ul. Długiej, Przyszłości, Warszawskiej oraz na Skwerze Wdowiaka, na Skwerze Witaczków i na Skwerze AK.
 


Z poważaniem
Z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   

do góry strony
Pytanie 20-12-2013, Marcin Kaflik
Dlaczego wraz ze zmianą operatora wywozu śmieci całkowicie reorganizowany i stawiany na głowie jest harmonogram wywozu śmieci z poszczególnych ulic.
Czy zmiana operatora naprawdę wymusza fakt że śmieci np. z rejonu 6 muszą być wywożone w środy a nie w piątki ? Nie mogły zostać te same dni tygodnia dla poszczególnych rejonów?
2.
Czy miasto wnosiło skargę od niekorzystnego wyroku KIO w sprawie rozstrzygnięcia pierwszego przetargu czego skutkiem jest podwyższenie opłat za wywóz śmieci po rozstrzygnięciu kolejnego przetargu?
Odpowiedź 24-12-2013

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, że zmiana terminów odbioru odpadów komunalnych ma na celu usprawnić system i przyczynić się do terminowości odbioru odpadów. Harmonogram ustalony został na I kwartał 2014 r. w związku z czym jeśli nie spełni on oczekiwań – na kolejne kwartały roku - zostanie zmieniony.
Jednocześnie informuję, że Miasto nie wnosiło skargi od niekorzystnego wyroku KIO w sprawie rozstrzygnięcia pierwszego przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Milanówka.


Z poważaniem
Z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska  - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   


 



 

do góry strony


Wersja do druku