Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 23-11-2017, anita
Pani Burmistrz
Dlaczego podczas pobytu w Welzheim pani dyrektor miejskiej biblioteki zamiast wymieniać doświadczenia na temat kierowania placówką kulturalną i popularyzacją czytelnictwa "omówiła z kapelmistrzem niemieckiej orkiestry dętej możliwość zorganizowania wspólnych warsztatów muzycznych, które miałyby być
okazją do wymiany doświadczeń między orkiestrami" (cytat z Biuletynu). Czy biblioteka prowadzi orkiestrę dętą? Ile milanowskiego podatnika kosztowała wyprawa artystów do Welzheim?
Odpowiedź 04-12-2017

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani pytanie informuję: w dniach 6-9.10.2017 na polecenie Burmistrza Miasta Milanówka reprezentowałam Burmistrz Wiesławę Kwiatkowską podczas wizyty delegacji samorządowej w Welzheim. W imieniu Burmistrza Milanówka przekazałam Burmistrzowi Welzheim dwa listy sygnowane przez Burmistrza Milanówka; pierwszy dotyczył otwarcia wystawy pt.”Sztuka i rękodzieło”, drugi – to zaproszenie artystów z Welzheim na festiwal „Otwarte Ogrody” w 2018 roku do Milanówka oraz 12 członków orkiestry wraz z kapelmistrzem Winfriedem Ellingerem na warsztaty muzyczne do Milanówka, w sierpniu 2018 roku.
Program wizyty naszej delegacji w Welzheim obejmował wiele obszarów. Poza szczegółowym omówieniem i podzieleniem się dobrymi praktykami z kierownikiem Mediateki,  rozmowami z Dyrygentem z Welzheim, nasza delegacja została zaproszona do obejrzenia między innymi placówki przedszkolnej w Welzheim, gospodarstwa rolniczego produkującego bio- żywność oraz ośrodka dla osób o różnym stopniu niepełnosprawności.
Skład delegacji:
1.Elżbieta Abramczuk-Kalinowska, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej – w imieniu Burmistrza Miasta Milanówka
2.Małgorzata Trębińska – Przewodnicząca Rady Miasta Milanówka
3.Włodzimierz Starościak – radny, Przewodniczący Komisji Kultury
4.Hanna Młynarska – radna, członek Komisji Kultury
5.Elżbieta Kubek – radna, członek Komisji Kultury   
6.Sylwia Sikora Tyszka – mieszkanka Milanówka, artysta malarz
7.Daria Gągała – pracownica Referatu Komunikacji Społecznej- odpowiedzialna za organizację wyjazdu do Welzheim
8.Marta Bożek – tłumacz
Koszt wyjazdu to:
1. Dojazd i powrót busem – 7120 zł. brutto
2. Wydruk folderu na wystawę 510 zł. brutto


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Elżbieta Abramczuk-Kalinowska
Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej

do góry strony
Pytanie 08-11-2017, Stefan
Pani Burmistrz

Proszę o informację czy spotkania firmowane przez Milanowskie Centrum Kultury mogą być prawnie zamknięte dla osób z pewnych grup społecznych lub wiekowych.

W szczególności interesuje mnie czy organizatorzy spotkań w ramach młodzieżowego klubu dyskusyjnego odbywających się w Kurniku mają prawo wypraszać stamtąd osoby dorosłe, które chciałyby zapoznać się z poglądami prezentowanymi przez gościa spotkania.
Odpowiedź 17-11-2017

Szanowny Panie,
Milanowskie Centrum Kultury organizując wydarzenia miejskie z góry informuje o specyfice wydarzenia, grupie docelowej i innych szczegółach organizacyjnych (np. zapisach na wydarzenie). To charakter wydarzenia jest zwykle  powodem wskazania grupy odbiorców. Milanowskie Centrum Kultury tworząc ofertę stawia na równe szanse dostępu do kultury bez względu na grupę społeczną mieszkańca czy wiek.
Spotkania grupy dyskusyjnej o jakie Pan pyta, posiadają założenia organizatorów i są kierowane do wyznaczonej grupy odbiorców. O szczegółach pracy grupy można dowiedzieć się u organizatorów (Stowarzyszenie Milanowianki). Milanowskie Centrum Kultury współpracując z lokalnymi organizacjami od lat, stara się dać miejsce na ich działania i stworzyć przestrzeń do dialogu na różnorodne tematy.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Aneta Majak
Dyrektor Milanowskiego Centrum Kultury

do góry strony
Pytanie 20-09-2017, abc
Szanowna Pani Burmistrz

Dlaczego na stronie Miejskiej Biblioteki Publicznej w zakładce BIP ostatnie informacje pochodzą z 2015 r.?Serwis BIP służy jednostkom administracji publicznej do zamieszczania informacji o sprawach publicznych, a takimi są sprawozdania z działalności biblioteki, wykonanie rocznego budżetu, zamówienia publiczne etc.
Obowiązek ten wynika z ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r.
Odpowiedź 11-10-2017

Szanowna Pani.
W odpowiedzi na pismo wysłane przez Panią drogą elektroniczną w dniu 20.09.2017, uprzejmie informuję, że dane w Biuletynie Informacji Publicznej na naszej stronie zostały uzupełnione.
Dziękujemy za zwrócenie uwagi na uaktualnianie naszych informacji w zakładce BIP naszej strony internetowej i jednocześnie zapewniamy, że będą one aktualizowane w miarę pojawiania się wszelkich zmian.
Informuję również, iż w świetle Ustawy  o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. Dz.U. 2001 Nr112 poz.1198, Art.8  nie istnieje jednoznaczny obowiązek umieszczania sprawozdania z wykonania budżetu w Biuletynie informacji Publicznej. Taki dokument może być udostępniony w trybie Art 10 i 11 powyższej ustawy.


Z poważaniem


z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Elżbieta Abramczuk-Kalinowska
Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej

do góry strony
Pytanie 30-07-2017, czytelnik
Pani Burmistrz.
Po co komu strona Biblioteki ,która nie dziala od pół roku? Próby przejrzenia katalogu kończy się komunikatem "taka strona nie istnieje.
Odpowiedź 02-08-2017

Szanowny Czytelniku,
Strona biblioteki działa prawidłowo. Jedynym problemem jest względnie długi (kilka, kilkanaście sekund) czas ładowania się online katalogu książek.
Przy prezentacji katalogu na stronę, dane muszą być dodatkowo pobrane z serwera bibliotecznego przez łącze internetowe (czyli wysłane do odbiorcy).
Posiadane w chwili obecnej łącze internetowe o niesymetrycznej przepustowości ADSL 10MB/1MB (Neostrada), pozwala pobierać dane z prędkością 10 MB, ale wysyłać można już tylko z prędkością 1 MB - dotyczy to właśnie wysyłania danych katalogu książek. I to jest prędkość teoretyczna, w praktyce jest ona dużo niższa. Technologia łączy światłowodowych pozwala uzyskiwać prędkości powyżej 10MB w obie strony. W Milanówku są prowadzone prace wdrożeniowe infrastruktury światłowodowej przez Orange. Nasza Biblioteka również oczekuje na takie łącze i z chwilą podłączenia jej do sieci nowej generacji, problemy z ładowaniem się strony internetowej znikną, a co za tym idzie, poprawi się komfort i wygoda przeglądania naszej strony przez Czytelników.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Elżbieta Abramczuk-Kalinowska
Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej


do góry strony
Pytanie 14-12-2016, Helena
Szanowna Pani Burmistrz,

dlaczego znów z uwagi na jakąś imprezę zaplanowano zamknięcie ulicy Warszawskiej, 17 grudnia, w sobotę. Jak już wielokrotnie zwracano uwagę sobota to dzień targowy, dzień w którym mieszkańcy naszego miasta robią zakupy. Dlaczego po raz kolejny, akurat przed Świętami, im się to utrudnia. Jeśli takie imprezy muszą odbywać się w sobotę to może można wyznaczyć dla nich inny teren a jeśli nie to proponuję przenieść je na niedzielę.
Odpowiedź 27-12-2016

Szanowna Pani,
Działania na ulicy Warszawskiej jakie realizujemy od dwóch lat idealnie wpisują się w proces ożywienia naszego miasta. Proces rewitalizacji jaki trwa w tym wypadku dotyczy polityki społecznej i kulturalnej. Realizowane projekty są także pomysłem mieszkańców i odbywają się z ich udziałem. Wigilia Miejska, która odbyła się 17 grudnia była przykładem wspólnego działania z mieszkańcami i dla mieszkańców. Bogaty program oraz wspólna wieczerza przyciągnęły ponad tysiąc osób. Te osoby odpowiedziały na nasze zaproszenie wybierając aktywny transport i zakupy u milanowskich przedsiębiorców.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Aneta Majak - Dyrektor Milanowskiego Centrum Kultury

do góry strony
Pytanie 13-12-2016, czytelnik
Dzień dobry.Chciałbym spytać kiedy wreszcie Biblioteka Miejska zacznie pracować pełną parą a nie na pół gwizdka?
Od kilku miesięcy!!!! nie działa większość funkcji strony biblioteki ( katalog ,zamawianie itp) na pytania p.Bibliotekarki odpowiadają nieustannie ,że na dniach informatyk naprawi i tak od wakacji.
Wydaje mi się ,że jak ktoś wziął pieniądze za opracowanie nowej strony , która nie działa to wypadałoby wziąć go za "frak" i wyegzekwować należyte naprawienie bubla. Pozdrawiam
Odpowiedź 04-01-2017

Szanowny Czytelniku,
W maju tego roku została poprawiona graficzna forma strony Internetowej Biblioteki. Podstrony katalogu oraz logowania się do konta bibliotecznego nie były modyfikowane, ponieważ są one bezpośrednio związane z systemem bibliotecznym. Niestety łącze internetowe, które posiada biblioteka jest zbyt wolne i niestabilne, co powoduje spowolnienie w wyszukiwaniu danych w katalogu. Zalecamy, żeby przy korzystaniu ze strony internetowej biblioteki używać przeglądarki internetowej Mozilla Firefox lub Google Chrom.
Jednocześnie chciałbym zapewnić, że dołożymy wszystkich starań, aby poprawić funkcjonalność poszczególnych elementów strony Internetowej Biblioteki.


Z poważanim
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewelina Pawłowska - Dyrektor MBP

do góry strony
Pytanie 04-12-2016, Kk
Droga Pani Burmistrz, chcę jedynie zapytać którz był tak inteligentny by spotkanie z Mikołajem w dniu 6 grudnia ustalić w godzinach 10-16? Czy pomysłodawca wziął pod uwagę że dzieci w tych godzinach są w szkole bądź przedszkolu a rodzice w pracy? Dla kogo więc ten Mikołaj? Chyba dla reklamy wspaniałej działalności UM... bo dzieci nie skorzystają.
Odpowiedź 06-12-2016

Szanowna Pani,
Spotkanie z Mikołajem zaplanowane jest w przestrzeni miejskiej (przed Pocztą) w tych godzinach właśnie ze względu na to, że mogą wówczas przyjść zorganizowane grupy ze szkół i przedszkoli, tymsamym skorzysta z tego duża ilość dzieci i każde dziecko dostanie słodki upominek. Grupy przyjdą z nauczycielami. Jeżeli Rodzice chcą razem z dzieckiem spotkać Mikołaja, proponujemy spotkanie w Bibliotece Miejskiej także we wtorek 6 grudnia. W programie od godz. 16.00 warsztaty świąteczne, o godz.18.00 teatrzyk "Gdzie jest Mikołaj". Tego dnia program miejski przygotowany jest tak by każde dziecko miało okazję spotkać Mikołaja, bez względu na dzień zajęty obowiązkami.


 


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Aneta Majak - Dyrektor Milanowskiego Centrum Kultury




do góry strony
Pytanie 13-10-2016, Tomasz
Proszę o informację o tym czy są jakieś przeciwwskazania odnośnie możliwości skorzystania z sali konferencyjnej w budynku urzędu przy Spacerower 4 w celach organizacji niekomercyjnych, publicznie dostępnych spotkań i warsztatów dla mieszkańców miasta i okolic.
Odpowiedź 09-11-2016

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zapytanie informuję, że aktualnie sala konferencyjna zlokalizowana w budynku Urzędu Miasta Milanówka, przy ul. Spacerowej 4 w Milanówku, nie jest udostępniana podmiotom zewnętrznym bez względu na cel prowadzenia działalności (wyjątkiem od tego są podmioty, którym udostępniono wcześniej lokale w tym budynku i które prowadzą tam stałą działalność). Powyższe podyktowane jest przede wszystkim faktem przechowywania na rzeczonej sali konferencyjnej, zabytkowych mebli, które zostały tam wprowadzone z uwagi na braki lokalowe Milanowskiego Centrum Kultury. Tak więc do czasu usunięcia lub odpowiedniego trwałego zabezpieczenia mebli na sali, jak również kompleksowego uregulowania zasad i odpłatności za korzystanie z sali konferencyjnej, udostępnianie tego obiektu zostało wstrzymane. Pragnę również zauważyć, iż sala konferencyjna stanowi jedno z pomieszczeń siedziby Urzędu Miasta Milanówka, którego podstawowym zadaniem jest obsługa pracy Urzędu – nie jest to niezależny obiekt o komercyjnym lub niekomercyjnym przeznaczeniu. Tak więc niezależnie od powyższego należy mieć na uwadze, że przyszłe decyzje w tej materii, uzależnione będą przede wszystkim od uwarunkowań pracy Urzędu, ale też od charakteru prowadzonej działalności i jej znaczenia dla lokalnej społeczności Milanówka.
Jednocześnie informuję, że i według posiadanej wiedzy istnieje możliwość wynajęcia sali, o warunkach umożliwiających prowadzenie wskazanej przez Pana działalności, przez szkoły publiczne na terenie Miasta Milanówka (w tym również szkoły średnie).


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Fabisiak - Kierownik Referatu GNPP

do góry strony
Pytanie 19-09-2016, Marta Szymanek
Szanowna Pani Burmistrz,
piszę jako mama 2-latki, mieszkanka Milanówka. Chciałam się dowiedzieć jaką ofertę zajęć miasto może zapewnić małym dzieciom? Do zeszłego roku funkcjonowały "Krasnale w Milanówku" ale od tego roku szkolnego - zdaje się, że nie funkcjonują. Czy Milanowskie Centrum Kultury działa w jakimś kierunku by stworzyć zajęcia/możliwość spotkań dla takich maluchów?
Z góry dziękuję za odpowiedź,
pozdrawiam serdecznie
Odpowiedź 20-09-2016

Szanowna Pani.
Chcemy poinformować, że podobnie jak w latach ubiegłych będą odbywały się zajęcia dla maluchów „Krasnale”.
Podobnie jak pozostałe sekcje Milanowskiego Centrum Kultury rozpoczną się w październiku.
Wszelkie szczegóły wkrótce na stronie MCK www.mckmilanowek.pl<http://www.mckmilanowek.pl> lub pod numerem telefonu 022 758 32 34.


 


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Aneta Majak - Dyrektor MCK

do góry strony
Pytanie 10-08-2016, Andrzej Królikowski
Chciałem się zapytać, czy Biblioteka Miejska w Milanówku jeszcze funkcjonuje zgodnie ze swoim statutowym przeznaczeniem, czy też w jej miejsce powstał drugi oddział Milanowskiego Centrum Kultury?

Pytam tak, bo od jakiegoś pół roku w milanowskiej bibliotece więcej jest imprez kulturalnych, roz-rywkowych i quasi naukowych niż normalnego funkcjonowania wypożyczalni książek.

Czy to, że na terenie biblioteki działa darmowa kafejka internetowa (pod szumnym szyldem LCK) nie wystarczy? Trzeba robić w bibliotece rajdy rowerowe, bale przebierańców i imprezy rozrywko-we dla dzieci? Pewnie w ramach dywersyfikacji zadań Milanowskie Centrum Kultury zacznie nie-długo prowadzić czytelnie i literacki klub dyskusyjny?

Być może takie działania mają wykazać większą "uniwersalność" biblioteki, ale chciałem zwrócić uwagę, że jeszcze niedawno wypożyczalnia była obsługiwana przez trzy osoby, a obecnie jest to najczęściej jedna pani i to nierzadko ... stażystka z urzędu pracy, która o książkach i bibliotece jeszcze niewiele wie (czyżby wszystkie pozostałe bibliotekarki poodchodziły albo zostały przesu-nięte do innej pracy?). W ostatnim czasie o takich „luksusach” jak doradztwo w zakresie wyboru kolejnej lektury przestaję już nawet marzyć. Przy tak minimalistycznej obsadzie trudno oczekiwać realnej pomocy przy znalezieniu konkretnego tytułu lub jego fizycznym zdjęciu z wysokiego regału (a przecież z biblioteki korzystają również osoby w podeszłym wieku i z ograniczeniami ruchowy-mi).

Proszę zatem panią Burmistrz o pochylenie się nad zarysowanym problemem, bo prężnie działają-ca biblioteka jest w Milanówku niewątpliwie potrzebna, a szkoda by kosztem swojej podstawowej działalności biblioteka próbowała dublować wykonywanie zadań Centrum Kultury.

Z wyrazami szacunku,
Andrzej Królikowski
Odpowiedź 30-08-2016

Szanowny Panie,
Biblioteki to miejsca, w których nie tylko wypożycza się książki. Zadaniami statutowymi biblioteki jest udostępnianie księgozbioru, realizacja wydarzeń kulturalnych i oświatowych oraz integracja społeczności lokalnej. Poprzez różnorodność działań Biblioteki stają się centrami  łatwego i bezpłatnego dostępu do kultury, wiedzy i nowych mediów. Według rankingu Rzeczpospolitej ponad 42% bibliotek organizuje czas wolny proponując zajęcia, które nie są związane tylko z książką m.in koła zainteresowań, zabawy animacyjne dla dzieci, warsztaty komputerowe. Prowadzone przez nas działania mają na celu popularyzację książki i czytelnictwa oraz budowanie pozytywnego wizerunku biblioteki w środowisku lokalnym. Dzięki podjętym działaniom (spotkaniom autorskim, zajęciom kulturalno- edukacyjnym, imprezom: Noc Bibliotek, Odjazdowy Bibliotekarz) na koniec lipca 2016 roku w milanowskiej Bibliotece jest 263 czytelników więcej oraz zostało wypożyczone 2000 więcej książek niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Nasza Biblioteka wychodząc naprzeciw oczekiwaniom czytelników wydłużyła swoje godziny otwarcia- obecnie jest czynna 40 godzin tygodniowo (również w soboty). W bibliotece na stanowiskach Bibliotekarskich pracują cztery osoby, które w systemie dwuzmianowym zajmują się obsługą czytelników.
Działania, które podejmuje Biblioteka nie mają na celu zastępowania Milanowskiego Centrum Kultury a jedynie uzupełnienie oferty kulturalno- edukacyjnej dla mieszkańców.


 


 


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewelina Pawłowska - Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej

do góry strony


Wersja do druku