Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 23-04-2013, Grzegorz
Wspomniał Pan w jednej z odpowiedzi na pytania:

"gruz oraz pozostałości po remontach będą odbierane na każdorazowe Państwa zgłoszenie do Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią. "

Mam parę pytań:
1) czy taki odbiór nie będzie dodatkowo płatny ?
2) w jaki sposób jest odbierany ? czy mam go wystawić przed ogrodzenie ? ma być spakowany w workach, jakiś pojemnikach, czy w jeszcze inny sposób ?

Oraz mam jeszcze inne pytania dotyczące segregacji śmieci od lipca:
3) co w przypadku jak komuś zabraknie worków ?
4) co w przypadku jak komuś się zniszczy worek ?
Odpowiedź 24-04-2013

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytania, uprzejmie informuję, że:
Ad. 1. – odbiór gruzu oraz pozostałości po remontach nie będzie dodatkowo płatny.
Ad. 2. - gruz oraz pozostałości po remontach będą odbierane na zgłoszenie do Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią. Po zgłoszeniu będzie podstawiony na Państwa posesję pojemnik lub kontener, w którym będzie można zgromadzić w/w odpady.
Ad. 3.- w przypadku, gdy zabraknie Państwu worków , Gmina będzie dostarczała niezbędną ilość.
Ad. 4. -  jeśli worek ulegnie zniszczeniu, również będziemy zapewniali nowe worki.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią    
 

do góry strony
Pytanie 18-04-2013, waldek
Dostaliśmny w Biuletynie deklarację do podpisu o śmieciach, ale nie tam żadnych szczegółów jak one będą odbierane.
1. czy worki mamy kupować sobie sami i jakie
2. jak będzie zabierany z posesji gruz, potłuczone kafelki, pozostałości po remontach nie wymagających pozwolenia na budowę
3. ile ma być śmieci posegregowanych a ile nie żeby załapać się do segregacji (czy jeśli wystawię 1 worek z plastikiem, 1 z papierem i 5 nieposegregowanych jaj płacę
4. Czy opłaca mi się utrzymywać kompostownik,skoro i tak miasto musi wszystko zabrać, a ulgi na to nie ma
Odpowiedź 19-04-2013

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytania, uprzejmie informuję, że:
Ad. 1. - w worki każdy Mieszkaniec będzie wyposażany przez firmę, obsługującą system. Przed dniem 1 lipca otrzyma Pan pakiet startowy, następnie przy każdym odbiorze firma przerzuci na posesję tyle worków, ile Pan wystawił w danym kolorze. Kolorystyka worków przedstawia się następująco:
•w kolorze niebieskim na makulaturę,
•w kolorze białym na szkło,
•w kolorze żółtym na metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe,
•w kolorze czarnym na odpady zmieszane oraz pozostałe po selektywnej zbiórce wraz z pozostałymi bioodpadami.
Ad. 2. - gruz oraz pozostałości po remontach będą odbierane na każdorazowe Państwa zgłoszenie do Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią.
Ad. 3. - odnośnie kosztów ponoszonych za odpady segregowane, to niezależnie od ilości wystawionych  jednocześnie worków w kolorze czarnym, będzie Pan ponosił koszty przewidziane przy segregacji.  Jednakże odpady muszą być prawidłowo posegregowane. W momencie, gdy w czarnym worku znajdą się niewłaściwie posegregowane odpady i zostanie to potwierdzone przez firmę odbierającą odpady, zostanie wystosowana decyzja ze zwiększoną opłatą.
Ad. 4. -  jeżeli chodzi o utrzymywanie kompostownika, to w przypadku, gdy jest on przez Pana wykorzystywany do nawożenia ogródka lub innych celów, to jego utrzymywanie jest jak najbardziej zasadne. 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Dziemiańczyk- Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   

do góry strony
Pytanie 16-04-2013, Katarzyna
Witam, proszę o udzielenie informacji, czy w związku ze wzmozonym ruchem na ulicy Słowackiego (po zamknieciu wiaduktu w Grodzisku Maz.) władze Milanówka zamierzają poprawić bezpieczeństwo dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej nr 3 na Żabim Oczku. Czy jest możliwość ustawienia świateł "na żądanie" lub zatrudnienie osoby przeprowadzającej dzieci?
Kierowcy sfrustowani objazdami i korkami nie zwracają uwagi na dzieci zbliżące się do krawędzi ulicy celem jej przekroczenia. Proszę o reakcję zanim dojdzie do wypadku!
Odpowiedź 17-04-2013

Szanowna Pani,
W trosce o bezpieczeństwo uczniów uczęszczających do Zespołu Szkół Gminnych Nr 3 w Milanówku przy ul. Żabie Oczko 1 w uzgodnieniu z burmistrzem Jerzym Wysockim, dyrektor Krzysztof Filipiak podjął decyzję o oddelegowaniu pracownika szkoły, który od dnia 17 kwietnia 2013 roku będzie przeprowadzał uczniów przez ulicę Słowackiego. 


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Katarzyna Wąsińska-Jano - Kierownik Referatu Oświaty


 


 

do góry strony
Pytanie 14-04-2013, darekus
Witam.
Zastanawiam się czy nie powinien Pan zatrudnić na stałe kogoś, kto chodziłby od parkometru do parkometru i wypisywałby mandaty z tytułu nie opłacenia miejsca parkingowego. Często przebywam w okolicy stacji PKP. i widzę, ile osób nie płaci za parkowanie .Oczywiście straż miejska też chodzi i wypisuję mandaty, jednak z obserwacji mojej wynika, że jest to ułamek tego co można by było zarobić na nie uczciwych kierowcach. Miasto nie powinno pozwalać sobie na to żeby tracić. Chyba strefy płatnego parkowania powstały po to żeby zarabiać, a nie tracić. Jeśli nie można zatrudnić kogoś takiego, to może niech nasi strażnicy miejscy zrobią sobie dyżury. Pewnie zarobili by na swoje utrzymanie, a i dla miasta by coś zostało .
Pozdrawiam serdecznie, rodowity mieszkaniec naszego miasta ogrodu.
Odpowiedź 17-04-2013

Szanowny Panie.
W odpowiedzi na Pański e-mail uprzejmie informuję, że wprowadzenie strefy płatnego postoju w centrum Milanówka w głównej mierze miało za zadanie wymusić rotację pojazdów na parkingach objętych strefą płatnego parkowania. Ten cel został osiągnięty. Ze swojej strony poleciłem Komendantowi Straży Miejskiej zintensyfikowanie kontroli płatnych parkingów by w możliwie jak największym zakresie eliminować nieuczciwość kierowców unikających wnoszenia opłat do parkometrów za postój na owych parkingach. Jednocześnie nie zwalniam strażników z wykonywania innych obowiązków wynikających z Ustawy o strażach gminnych/miejskich. Kwestia zatrudnienia kontrolera nie jest wykluczona w przypadku powiększenia zasięgu strefy płatnego postoju, przy obecnych wpływach z parkometrów nie jest to ekonomicznie uzasadnione.


Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka 

do góry strony
Pytanie 07-04-2013, Joanna Czarnecka-Górny
Panie Burmistrzu

Nieubłaganie zbliża się termin zamknięcia wiaduktu w Grodzisku na 13 miesięcy.
Wysłuchałam relacji z Pana spotkania z Komisją Praworządności, Bezpieczeństwa Publicznego, Ładu Przestrzennego i Ochrony Środowiska Rady Miasta Milanówka. Z przykrością zauważyłam, że nie rozumiecie Państwo problemu z tym związanego. Na razie Wasze propozycje zmierzają do tego żeby maksymalnie ułatwić przejazd przez wiadukt w Milanówku zamiast zniechęcać potencjalnych próbujących objeżadżać tą drogą.

Musimy przeciwdziałać rozjeżdżaniu Milanówka, a nie pomagać w dewastacji. Wasze propozycje sprawiają, że działacie w interesie Grodziska i Starostwa, a nie Milanówka. W ten sposób będziemy mieli rzeczywiście kilkanaście tysięcy samochodów pod naszymi oknami. Rozumiem, nie macie żadnych konstruktywnych pomysłów (zweryfikujemy to przy najbliższych wyborach) ale bądźcie chociaż rozsądni.
Nie można zakazać skrętu w lewo w Kościelną i Królowej Jadwigi bez takich samych zakazów przy Mickiewicza! Nawet dziecko by się zorientowało, że wszyscy którzy nie skręcą w Kościelną i Królowej Jadwigi to skręcą w lewo w Mickiewicza. A co z kilkuseletnimi starymi dębami.Czy konserwtor zabytków wie o tym, że cały ruch bedzie przechodził tą jedną z najpiękniejszych ulic w Milanówku ? Nie mówiąc już o znajdującym sie przy ulicy przedszkolu. To Pana już nie interesuje?

Tak samo powinien być ograniczony ruch z drugiej strony od autostrady. No, chyba nie potrzeba szczególnej przenikliwości ,aby się zorientować, że wszyscy ze Słowackiego będę chcieli się przebić do Mickiewicza aby się włączyć przy Urzędzie do Kościuszki i nie stać w korku do wjazdu na wiadukt od Słowackiego. Oczywistym jest, że trzeba utrudnić takie zachowania. Macie jakiekolwiek pomysły w tej sprawie??

Bardzo proszę o uratowanie ulicy Mickiewicza od dewastacji.
Z poważaniem
Joanna Czarnecka
Odpowiedź 12-04-2013

Szanowna Pani,
Wszystkie działania podjęte przez Gminę Milanówek mają na celu zabezpieczenie miasta przed skutkami zamknięcia wiaduktu w Grodzisku Mazowieckim. Zmiana organizacji ruchu ma na celu wymuszenie przejazdu przez Milanówek tylko wyznaczonymi trasami, nie unikniemy jednak zdarzeń, które Pani porusza, czyli korzystanie z ulicy Mickiewicza i innych. Przygotowana organizacja ruchu ma zabezpieczyć przepływ ruchu lokalnego, gdyż nie zgodziliśmy się na wyznaczenie objazdu przez Milanówek.
Jednocześnie po zamknięciu wiaduktu, będziemy na bieżąco weryfikować ruch i przepływ pojazdów na terenie Milanówka i w przypadku wystąpienia potrzeby zmian opracowujemy obecnie rozwiązania alternatywne.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 07-04-2013, mieszkaniec
witam

kieruje do Pana dwa pytania :

1) kto kieruje terenami na których znajduje się basen przy ulicy Sportowej (łącznie z otaczającym go murem od strony ulicy Staszica) ?

2) czy na terenie Milanówka są dostępne 'ściany' do legalnego graffiti ?

dziękuje z góry z odpowiedź i pozdrawiam
Odpowiedź 10-04-2013

Szanowny Mieszkańcu,
Odpowiadając na zadane pytania uprzejmie informuję, iż basenem kąpielowym administruje Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Milanówku z siedzibą przy ul. Spacerowej 4.
Ponadto nadmieniam, że na terenie miasta Milanówka nie ma wyznaczonych miejsc do legalnego graffiti, zaś istniejące graffiti na ogrodzeniu kąpieliska zostało uzgodnione z administratorem tego obiektu.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Ewa Tatarek - Dyrektor ZGKiM



 

do góry strony
Pytanie 02-04-2013, Anna
Bardzo proszę o odśnieżanie ulicy Macierzanki. Samochody mają do drzwi śnieg i nie ma możliwości poruszania się. Jak będzie musiała tam przejechać karetka, straż czy policja to będzie to niemożliwe

Anna
Odpowiedź 03-04-2013

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila, uprzejmie informuję, że zgłosiliśmy firmie zajmującej się odśnieżaniem miasta, ulicę Macierzanki do realizacji.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
           Anna Dziemiańczyk - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   

do góry strony
Pytanie 28-03-2013, Anna Fabijańska
Szanowny Panie Burmistrzu
Mieszkam na ulicy Brwinowskiej 60A. W okresie jesienno-zimowo-wiosennym a więc przez 3/4 roku brodzę w błocie. Ulica jest częściowo naprawiana w okolicach poszczególnych posesji poprzez nawiezienie szlaki. Obecnie na odcinku od skrzyżowania z ul. Wiatraczną zrobiono to niedawno, ale nie do końca. W miejscu wjazdu na moją posesję znajduje się olbrzymia kałuża błota o znacznej głębokości.Mycie samochodu czy butów jest czynnością daremną. Do naprawy tej dziury wystarczy 1 samochód szlaki. Uprzejmie proszę Pana o pomoc w tej sprawie. Mam również żal do Pana, że projekt budowy i sama budowa kanalizacji zakończyła się 100m (!!!) od mojej posesji. Pominięto dużą grupę domów znajdujących się w rejonie skrzyżowania Brwinowskiej z Wiatraczną. A szkoda.
Życzę Panu pogodnych i miłych Świąt.
Pozdrawiam,
Anna Fabijańska
Odpowiedź 29-03-2013

Szanowna Pani Anno
Wydałem polecenie, aby tuż po Świętach Wielkanocnych dokonano doraźnie likwidacji kałuży błota poprzez wysypanie ulicy Brwinowskiej miejscowo, w tym na wysokości Pani posesji,  żużlem atestowanym. Następnie po rozmarznięciu gruntu nawierzchnia ulicy Brwinowskiej zostanie wyrównana równiarką i wzmocniona  żużlem. W sprawie kanalizacji  poleciłem rozpoznać sprawę. Chciałbym wyjaśnić, że rozbudowa kanalizacji nie kończy się na projekcie dofinansowanym z Funduszu Spójności Unii Europejskiej. W ramach własnych środków będziemy kontynuować rozbudowę kanalizacji. O wynikach analizy zostanie Pani powiadomiona odrębnym e-mailem.
Przesyłam Pani życzenia Słonecznych Świąt Wielkiej Nocy.


pozdrawiam
Jerzy Wysocki

do góry strony
Pytanie 25-03-2013, Krzysztof Kapuściński
Witam.Jestem mieszkańcem południowej strony naszego miasta.Zdaje sobie sprawę,że nadzór nad całym terenem naszej gminy jest praktycznie niemożliwy.Parokrotnie zgłaszałem do naszej straży miejskiej,sprawę koszy na "drobne śmieci ",które stanowią mieście składowania śmieci i mam podejrzenia ,że są to odpadki z gospodarstw nie najbliższych mieszkańców.Kosze usytuowane przy skrzyżowaniach ulic Głowackiego i Marszałkowskiej,Marszałkowskiej i Cichej ,a także Łącznej i Nowowiejskiej.Są to właśnie miejsca "zrzutu" śmieci przejeżdżających nimi ludzi nawet nie zamieszkujących w naszej okolicy. Asortyment śmieci wskazuje ,że nie są to też najubożsi mieszkańcy Z tego właśnie powodu proszę o informacje jak Państwo zamierzacie zapobiec takim procederom.Proszę o odpowiedź i szybką reakcję,gdyż widok tych miejsc jest odpychający i uwłacza mianu naszego miasta jako pięknemu ogrodowi.
Odpowiedź 28-03-2013

Szanowny Panie,
 
W odpowiedzi na Pana zapytanie dotyczącego zaśmiecania wokół koszy, pragnę poinformować, że  Referat Ochrony Środowiska  i Gospodarki Zielenią wraz ze Strażą Miejską monitują teren miasta równiez pod względem czystości. Jednocześnie po rozmowie z komendantem Straży Miejskiej, otrzymałam informację, że Straż Miejska codziennie lokalizuje miejsca gdzie podrzucane są śmieci. Jednak wykrycie sprawców jest trudne, gdyż nikt w obecności umundurowanych Strazników Miejskich śmieci nie wyrzuca. Wychodząc naprzeciw takim trudnościom, Straż Miejska wzmoży patrole, jak również będzie jeszcze bardziej ukierunkowana na ekologię i zaśmiecanie miasta, w czym z pewnością pomogą patrole rowerowe jakie Straż Miejska planuje na wiosnę br. Jednocześnie pragnę poinformować, że w rejonach szczególnie uciążliwych patrol Straży Miejskiej będzie dokonywał przeglądu miejsc, o których Pan pisze każdego  dnia w różnych godzinach w celu ujawnienia sprawcy oraz, że dołożymy wszelkich starań aby takim sytuacjom zapobiegać.
W celu usprawnienia kontaktu z mieszkańcami, od marca br. uruchomiono e-mail interwencyjny: dyzurny.sm@milanowek.pl
Nadmieniam również, że od 1 lipca br wchodzą   nowe zasady   dotyczące gospodarowaniem odpadami, które to powinny sprzyjać w utrzymaniu porządku.



Z poważaniem
Z upoważnienia Burmistrza
Anna Dziemiańczyk
Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

do góry strony
Pytanie 21-03-2013, Tomasz Rybarczyk
Witam.
W zasadzie nie jest to pytanie do burmistrza lecz do jego służb.

Wczoraj tj. 20.03.2013. otrzymałem decyzję o płatnościach podatku za nieruchomość. Oznacza to, że najwcześniej dokonam wpłaty 6 dni po terminie pierwszej płatności, która powinna być wpłacona do 15.03.2013..

Proszę mi uprzejmie wyjaśnić jak to się ma do uwag zawartych na tej decyzji: "W przypadku nie płacenia podatku w terminie zostaną naliczone odsetki za zwłokę" oraz "Płatne w ciągu 14 dni od daty otrzymania"?

Pozdrawiam
Tomasz Rybarczyk
Odpowiedź 28-03-2013

Szanowny Panie
Informacja umieszczona na decyzji o treści "Płatne w ciągu 14 dni od daty otrzymania” powoduje,
że zachowując ten termin płatności I raty (I ratę należy wpłacić w terminie 14 dni od daty otrzymania czyli od. 20.03.2013 r.) odsetki nie będą naliczane.


Z poważaniem
Z upoważnienia Burmistrza
Bożena Sehn
Skarbnik Miasta Milanówka

do góry strony


Wersja do druku