Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 24-10-2013, Małgorzata
Dzień dobry,
Dziękuję p.Karolinie Krajewskiej za odpowiedź na moje pytania.
Muszę tu polemizować:
1.liście zalegają na chodnikach /nawet w centrum miasta/, nie widać śladów sprzątania. Proszę przespacerowć się od strony tunelu w kierunku poczty;
2.wielkość worków na szkło została zmniejszona o połowę. Jeśli sobie Pani tego życzy, mogę dostarczyć. Nie jest zatem prawdą, że wielkość nie uległa zmianie. Potwierdza to Pani pisząc, że zgodnie z postulatami mieszkańców, zwiększono worki z 60l na 120 l, tak więc zmiany były. Od keidy zatem będą dostarczane większe worki?
Odpowiedź 31-10-2013

Szanowna Pani,


w odpowiedzi na Pani zapytanie, uprzejmie informuję, że liście z chodników w centrum Miasta były sprzątane w ubiegły wtorek, 29.10.2013 r. Liście z chodników w pozostałych częściach Milanówka są również na bieżąco sprzątane.
Jednocześnie informuję, że na początku funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami, worki na szkło miały pojemność 60l, jednakże w wyniku monitów Mieszkańców zostały wprowadzone worki o pojemności 120l.
Firma świadcząca usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych od Mieszkańców z terenu Milanówka, rozprowadzała worki o pojemności 60l do czasu wyczerpania zapasu, natomiast obecnie są już dostarczane worki o pojemności 120l.


Z poważaniem


Z upoważnienia Burmistrza Miasta
Karolina Krajewska
p.o. kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 

do góry strony
Pytanie 21-10-2013, Małgorzata
Dzień dobry

1. kiedy planują Państwo sprzątnąć chodniki w naszym mieście? Liście zalegające na chodnikach po opadach deszczu stają się niezwykle niebezpieczne /bardzo ślisko/.
2. dlaczego wielskość worków na segregowane odpady uległa drastycznemu zmniejszeniu?

Pozdrawaim
Malgorzata
Odpowiedź 24-10-2013

Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że liście z chodników są sprzątane sukcesywnie w ramach utrzymania czystości i porządku w mieście, z częstotliwością przewidzianą w harmonogramie, stanowiącym załącznik do umowy w tym zakresie oraz w zależności od potrzeb.
Jednocześnie informuję, że od początku funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami od 01.07.2013 r. wielkość worków na odpady segregowane nie uległa zmniejszeniu.
W związku z monitami Mieszkańców wielkość worków na szkło oraz na odpady zmieszane uległa zwiększeniu z 60 l na 120 l.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta
Karolina Krajewska - p.o. kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 

do góry strony
Pytanie 16-10-2013, wacek
Szanowny Panie Burmistrzu
Dokonuje się przebudowa ul Inżynierskiej.
W związku z tym został podniesiony poziom tej ulicy w stosunku do ulicy Projektowanej na której przy wylocie w Inżynierską w czasie opadów lub roztopów tworzy się rozlewisko na całej jej szerokości i długości około10 m. uniemożliwiając dojście mieszkańcom do ulicy Inżynierskiej .Problem ten zgłaszany był wielokrotnie. Podniesienie poziomu ul Inżynierskiej tym bardziej pogorszyło sytuację bo na wylocie ul Projektowanej pogłębiła się jeszcze bardziej niecka zbierająca wodę tworząc rozlewisko .Strach sobie wyobrazić co się teraz będzie działo gdy będzie jeszcze bardziej utrudniony odpływ wody z tej niecki na ul Inżynierską. Uważam ,że dopóki trwają jeszcze prace warto by tę nieckę zasypać tłuczniem i ubić aby uczynić spadek z Projektowanej na Inżynierską
(chodzi o odcinek około 10 metrów)
Z poważaniem Wacek
Odpowiedź 22-10-2013

Szanowny Panie,
Po wykonaniu brakującego odcinka ulicy Inżynierskiej, będziemy obserwować sytuację ulicy Projektowanej. Jeśli wystąpią problemy z okresowym zaleganiem wód opadowych zostaną podjęte kroki do zmiany niwelety ulicy Projektowanej poprawiające odwodnienie tego fragmentu jezdni.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 05-10-2013, Lilianna Górczak-Widlicka
Witam,
nawiązując do odp. z dn. 26/09 oraz faktu, iż nie otrzymałam kolejnej odpowiedzi na mój kolejny mail z tego samego dnia - przesyłam korespondencję ponowniew formie oficjalnej. Temat: tenis w SP 1.
1. Zadziwiające jest, iż w tak „beztroski” sposób Urząd Miasta Milanówka odcina się wręcz od inicjatywy promowania przedmiotowego sposobu na rozpowszechnianie koordynacji ruchowej wśród dzieci.
Wytrawny menedżer powinien bezzwłocznie oflagować podobne pomysły swoją sygnaturą, tutaj mamy sytuację wręcz odwrotną. Pytam więc, jakie inicjatywy (oczywiście bezpłatne) proponuje w tej kwestii Burmistrz, bo rozumiem że alternatywy w tym zakresie są?
2. Powołanie się na czynnik komercyjny również nie jest adekwatnym argumentem, z uwagi na stawkę. Obecnie płacimy za dziecko 60 pln za m-ąc za 1,5 h spotkanie. Pragnę poinformować (mam wrażenie, że Urząd Miasta nie ma dostatecznej wiedzy w tym zakresie), iż w komercyjnych szkółkach tenisa opłata za m-ąc wynosi 120 – 150 pln, obrazuje to iż wspomniany czynnik komercyjny jest raczej symboliczny i nie powinien przekładać się na nałożenie pełnowartościowej opłaty za halę. Dziwi mnie tutaj również całkowity brak dialogu oraz inicjatywy w kwestii propozycji obniżenia kwoty –proszę wziąć pod uwagę, że zwiększając opłatę o koszt najmu hali koszt zajęć zrówna się z zajęciami prowadzonymi w wyspecjalizowanym obiekcie zaopatrzonym w korty, dodatkowy sprzęt (nie wszystko jest w stanie przynieść na halę trener), uczestniczącym w zawodach, prowadzącym konkursy etc. Dlaczego nie jest brane pod uwagę, że po pierwsze dysponujemy połową hali, po drugie hala nie posiada wyposażenia jak profesjonalny kort tenisowy?
3. Proszę o zwrócenie uwagi, iż za te 60 pln Pan Cecuła zapewnia profesjonalną opiekę trenerską oraz sprzęt dla dzieci. Po raz kolejny podkreślam, że opłata 60 pln jest kwotą dostępną dla rodziców, podwojenie opłaty wynikające z nałożenia opłaty za halę spowoduje rezygnację z zajęć przez większość rodziców a co za tym idzie zlikwidowanie zajęć. Nadmieniam również, że trener zaoferował nieodpłatne przeszkolenie chętnych nauczycieli, którzy chcieli by się w tej dziedzinie sportu rozwinąć.
4. Proszę mnie wyprowadzić z błędu jeżeli się mylę, ale moim zdaniem hala sportowa jest obiektem publicznym i wykorzystywanie jej do tak szczytnych celów jak promowanie sportu wśród dzieci jest jak najbardziej czynnością właściwą we właściwym miejscu. Usługa trenerska już „własnością” publiczną nie jest i zgłaszanie żądania rezygnacji z – po raz kolejny podkreślam symbolicznej – opłaty jest argumentem co najmniej nie na miejscu. A może Pan Burmistrz dysponuje stosownymi zasobami specjalistów w tej dziedzinie i wytypuje trenera, który poprowadzi zajęcia nieodpłatnie? Z całym szacunkiem – nie doczytałam takowej propozycji w poniższej odpowiedzi.
5. Jeszcze raz nadmieniam (po przeprowadzeniu rozmów z innymi rodzicami), że nałożenie kwoty za wynajem hali spowoduje prawdopodobnie likwidację zajęć w SP nr 1, a tym samym będzie powodem ogromnej przykrości i rozczarowania dla większości uczestniczących w zajęciach dzieci. Oczywiście kilkoro dzieci na pewno trafi do szkółki w Brwinowie, będą to przypadki kiedy rodzice mogą sobie pozwolić na większą opłatę i wybiorą profesjonalny obiekt tenisowy w tej samej cenie. Niestety znacząca większość dzieci zakończy w tym momencie przygodę z tak wspaniałym sportem. Więc pytam po raz kolejny – czy Urząd Miasta Milanówka podtrzymuje stanowisko, że sport ma być tylko dla bogatych?
6. Dla porównania dzieci z gmin Brwinów i Podkowa Leśna otrzymają 144 godziny bezpłatnych zajęć tenisa w ramach projektu „Tenis10. Każde dziecko gra w tenisa”. Dlaczego dzieciom w naszej gminy nie stwarza się podobnych okazji, a wręcz przeciwnie stawia trudności?
7. Serdecznie zapraszamy Pana Burmistrza zanim podtrzyma swoją obecną decyzję na zajęcia, aby mógł ocenić ja cenne są te zajęcia.
8. Prosimy o rozważenie mozliwości przywrócenia wcześniejszych godzin prowadzonych zajęć - tak jak w roku minionym - godziną optymalną była g. 16:00.
9. Informacyjnie - od minionego wtorku już kilkoro dzieci, których rodziców nie było stać na dodatkowe opłaty, musiały niestety pożegnać się się zajęciami - co Pan Burmistrz ma do powiedzienia tym dzieciom ze swojej strony?
Z poważaniem.
L. Górczak-Widlicka
Odpowiedź 15-10-2013

Szanowna Pani,
Podtrzymujemy naszą decyzję o pobieraniu opłaty za wynajęcie hali sportowej na zajęcia tenisa ziemnego prowadzone przez p. Waldemara Cecułę z klubu TenisLife.
Ponownie podkreślamy, że nie dofinansowujemy zajęć komercyjnych w formie zwolnienia z opłaty za wynajęcie hali.
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą miejskich zajęć sportowych - http://www.milanowek.pl/18,157,sekcje_sportowe.
Informujemy, że nie będziemy prowadzić dalszej polemiki w tej sprawie. W przypadku dalszych wątpliwości prosimy o spotkanie z dyrekcją Zespołu Szkół Gminnych Nr 1, która zarządza Halą Sportową Nr 2.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Monika Zimnicka - Wicedyrektor Zespołu Szkół Gminnych Nr 1 w Milanówku

do góry strony
Pytanie 03-10-2013, Zyta
W związku z nowymi zasadami odbioru śmieci opublikowanymi na stronie miasta 01.10.2013 mam pytanie: czy Pan Burmistrz ma świadomość, że zgodnie z Art. 6c. ustawy z dnia 1 lipca 2011 r.
o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw gmina ma obowiązek odebrać każdą ilość śmieci-z czym nie zgodne są nowe zasady choć ustawa pozostawia furtkę bo zgodnie z .Art. 6s. "W przypadku gdy gmina nie realizuje obowiązku odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany do przekazania odpadów komunalnych, na koszt gminy, podmiotowi odbierającemu odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,.” a w związku z tym gmina może narazić się na dodatkowe koszty. Ponadto zwracam uwagę, że w ustawie jako bioodpady traktowane są odpady spożywcze i kuchenne (art 4) a w naszym miejskim systemie odpadki kuchenne są odpadami zmieszanymi. Drobiazg ale skoro wychwyciłam ten drobiazg po 5 min przeglądania ustawy to kolejne pytanie czy osoby opracowujące miejski system na pewno zrobiły to rzetelnie?
Odpowiedź 11-10-2013

Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani zapytanie, uprzejmie informuję, że wszystkie podejmowane przez Gminę działania w zakresie odbioru odpadów są zgodne z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Gmina odbiera każą ilość odpadów od Mieszkańców, jedynie czas realizacji uległ wydłużeniu, ze względu na bardzo dużą ilość odpadów zgłaszanych przez Mieszkańców do Urzędu. Mieszkaniec może jednak w każdym momencie oddać większość odpadów do Punktu Selektywnego Zbieranie Odpadów Komunalnych, mieszczącego się przy ul Turczynek.
Jednocześnie pragnę poinformować, że art. 6s w/w ustawy, o którym Pani pisze ma zastosowanie jedynie wówczas, gdy Gmina nie ma podpisanej umowy / porozumienia z firmą, świadczącą usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Tym samym Gmina Milanówek nie jest narażona na dodatkowe koszty, wynikające z faktu odbioru odpadów od Mieszkańców przez inną firmę.
Jako bioodpady traktowane jest trawa i liście, natomiast odpady spożywcze oraz kuchenne są gromadzone w workach czarnych, jako odpady zmieszane, ze względu, że po odbiorze są one przekazywane do osobnych instalacji. 


 
Z poważaniem,
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Zielenią  


 


 


 

do góry strony
Pytanie 02-10-2013, witold
Szanowny Panie
Ustawa śmieciowa nie przewiduje ograniczeń w ilości śmieci.
2 fotele na miesiąc a ja mam akurat 4, będzie taniej i ekologiczniej wywieźć je za jednym razem.
A co mam zrobić z puszką po farbie, czy śmieciami które nijak nie można zakwalifikować ?
Odsyłanie mieszkanców do punktu śmieciowego też nie jest zgodne z ustawą.
Wszystkie śmieci powinny być zabrane z pod bramy.
Pozdrawiam
Witold
Odpowiedź 07-10-2013

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana zapytanie, uprzejmie informuję, że ze względu na bardzo dużą ilość odpadów wielkogabarytowych zgłaszanych do Urzędu, od 01 października br. każde gospodarstwo  może oddać jeden duży gabaryt i dwa mniejsze jeden raz w  miesiącu. Mieszkaniec może jednak w każdym momencie oddać gabaryty do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, mieszczącego się przy ul Turczynek. Puszkę po farbie może Pan również oddać do w/w Punktu.
Jednocześnie pragnę poinformować, że udostępnienie Mieszkańcom Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych jest zgodne z ustawą. Gmina ma obowiązek utworzenia takiego Punktu, w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich Mieszkańców gminy (art. 3, ust. 2, pkt 6 Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z poźn. zm.)
Więcej informacji, dotyczących zasad systemu gospodarowania odpadami można znaleźć na stronie internetowej Milanówka, pod linkiem: http://www.milanowek.pl/aktualnosci.id_1507
 


Z poważaniem,
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Zielenią  



 

do góry strony
Pytanie 28-09-2013, Piotr
Szanowni Państwo, w ostatnich dniach po raz kolejny demolowany jest nowy mostek nad rowem grudowskim (w ulicy Glowackiego). Obecnie wyrwana jest nowa bariera. Pomimo Państwa zapewnień o współpracy ze strażą miejska nic nie pomaga. Proszę o jak najszybsze zamontowanie monitoringu.
Odpowiedź 07-10-2013

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie informuję, że zniszczenia mostku zostały naprawione. Podczas zbliżającej się modernizacji monitoringu wizyjnego na ulicy Głowackiego przy mostku nad rowem Grudowskim zostanie zainstalowana kamera  monitoringu miejskim. W tym momencie, objęcie tego miejsca monitoringiem jest nie możliwe, w związku z brakiem infrastruktury teleinformatycznej, w tym miejscu.  Straż Miejska weźmie ten rejon pod szczególny nadzór, aby nie dochodziło tam do aktów wandalizmu. 
Jednocześnie zachęcam do korzystania z alarmowych telefonów Straży Miejskiej tj.  nr 22 724-80-45 lub 986 bądź w formie elektronicznej e-mail dyzurny.sm@milanowek.pl


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku



 

do góry strony
Pytanie 24-09-2013, Krzysztof Murek
Worki na śmiecie w kolorze czarnym - na pozostałe po selekcji odpady - są w formacie, który w żaden sposób nie pasuje do dostępnych statywów, są po prostu za krótkie. To samo dotyczy worków na szkło. Wygląda to mało estetycznie i jest po prostu niewygodne w użyciu.
Czy można liczyć na zmianę i ujednolicenie wielkości worków do formatu worków na plastiki i makulaturę?
Pozdrawiam,
Krzysztof Murek
Odpowiedź 27-09-2013

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję, że po wyczerpaniu zapasu worków o pojemności 60l - w kolorze czarnym na odpady zmieszane oraz w kolorze białym na szkło, będą wprowadzone worki o pojemności 120 l, tak aby można je było umieścić na stojakach.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska - p.o. kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

do góry strony
Pytanie 17-09-2013, Piotr
Szanowni Panstwo, wyremontowany odcinek ulicy Glowackiego przy Uroczej jest obecnie demolowany. Mostek nad rowem grudowskim jest demolowany (kamienie wyrywane z ziemi). Jako ze temat jest wielokrotnie zglaszany a dzialanie policji nieefektywne, moze instalacja kamery by pomogla? Pzdr
Odpowiedź 19-09-2013

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie informuję, że Straż Miejska weźmie ten rejon pod szczególny nadzór, aby nie dochodziło tam do aktów wandalizmu. Natomiast podczas zbliżającej się modernizacji monitoringu wizyjnego to miejsce zostanie objęte monitoringiem miejskim.
Jednocześnie informuję, że tego typu zgłoszenia można przekazywać telefonicznie do Straży Miejskiej nr 22 724-80-45 lub 986 bądź w formie elektronicznej e-mail dyzurny.sm@milanowek.pl - zachęcam do sygnalizowania wszelkich nieprawidłowości w naszym mieście.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku



 

do góry strony
Pytanie 10-09-2013, D.
Witam Panie Burmistrzu
Zauważyłem, że przebudowywany jest mostek na rowie Grudowskim przy zbiegu ulic Głowackiego i Miłej. Na tym mostku (dzięki temu, że jest na czym usiąść) bardzo często gromadzi się różne towarzystwo i odbywają się alkoholowe, głośne, mocno dla okolicznych mieszkańców uciążliwe imprezy. Mam nadzieję, że nowo budowany mostek będzie miał taką konstrukcję, że niemożliwe będzie siadanie na jego obrzeżach przez co będzie mniej atrakcyjny jako miejsce imprez. Bardzo o to proszę.
pozdrawiam
Odpowiedź 17-09-2013

Szanowny Panie,
Przebudowa przepustu została wykonana w sposób zapewniający bezpieczeństwo ruchu. Wykonane obrukowania wylotów przepustu wyeliminowały miejsca spotkań.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM

do góry strony


Wersja do druku