Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 06-01-2014, MIESZKANKA MILANÓWKA
Szanowny Panie Burmistrzu,
chciałam poruszyć zagadnienie dotyczące utrzymania czystości w Milanówku w okresie zimowym 2013/2014. Wiadomo kto wygrał przetarg i jaka kwota miesięczna jest przeznaczana w tym zakresie. Jak wynika z zamówienia okres obejmuje listopad 2013 do kwietnia 2014. Również wiadomo co należy do zakresu usług jakie firma powinna wykonywać w tym zakresie.
Zakres prac obejmuje:
- zimowe utrzymanie ulic i dróg wraz z chodnikami i zatokami parkingowymi
w mieście, oraz ogólnodostępnych terenów publicznych;
- codzienna obsługa koszy ulicznych i utrzymania w należytej czystości i
porządku terenu wokół nich;
- utrzymanie w czystości i porządku wokół pojemników na odzież używaną,
zlokalizowanych na terenie miasta Milanówka;
- usuwanie odpadów z terenów ogólnodostępnych w granicach miasta
Milanówka;
- usuwanie podrzuconych odpadów z terenów ogólnodostępnych w granicach
miasta (tzw. dzikie wysypiska);
- usuwanie ogłoszeń i reklam z miejsc do tego nie przystosowanych;
- utrzymanie w czystości i drożności wpustów ulicznych.

Pytanie moje jest następujące czy firma która wygrała przetarg w Milanówku powinna sprzątać ulice Milanówka z zalegających odpadów. Idąc na spacer w różne części Milanówka ciągle napotykam śmieci na ulicach. Nie mówię o porzuconych workach z odpadami z nieruchomości tylko o śmieciach które są pozostawiane w rożnych miejscach. Czy firma "P" powinna zbierać takie śmieci w mieście? Jeśli tak to jak ich Państwo rozliczają z tego zadania. Jeszcze nie zapanowała prawdziwa zima, wiec firma nie wykonuje zakresu odśnieżania ulic i chodników, a śmieci nie są przykryte śniegiem wiec je widać jak na dłoni. Wiem , że w przetargu wygrywa najniższa cena aczkolwiek jakoś świadczonych usług musi byc jakoś spełniana. Sama skonczyłam Ochrone Środowiska i wiem ze jest to trudny temat. I musi byc w to zaangażowanych mnóstwo społeczeństwa: edukacja ekologiczna, firma która wygrała przetarg (powinna mieć w zakresie usług systematyczne oczyszczanie ulic itp) oraz straż miejska nakładać grzywny za zaśmiecanie (może z ulic zniknęły by "piersiówki" które leżą wszędzie na Milanówku) Jaka jest edukacja ekologiczna w mieście? W trakcie "Sprzatania Świata" zorganizowane przez Wydział Ochrony Środowiska mieszkańcy nie chętnie brali worki, żeby posprzątać jakaś część ulicy. A drzewka brali. Proszę o odpowiedz
Odpowiedź 15-01-2014

Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że miasto zgodnie z zawartą umową sprzątane jest sukcesywnie przez firmę, która wygrała przetarg na utrzymania czystości i porządku w okresie zimowym. Wykonawca otrzymuje polecenie sprzątnięcia wskazanych ulic, co następnie podlega kontroli w terenie przez pracowników Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią.
Pomimo, że miasto wyposażone jest w kosze uliczne, apelujemy do mieszkańców na łamach Biuletynu oraz organizujemy różnego rodzaju akcje mające na celu zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania ulic i terenów ogólnodostępnych w mieście.
W zakresie zwalczania tego problemu współpracujemy również ze Strażą Miejską.


Z poważaniem,
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią 


 


 


 

do góry strony
Pytanie 03-01-2014, krzysztof
Prosze o naprawe oświetlenia na dębowskiej od królewskiej bo sie nieswieci oraz na kładce
Odpowiedź 21-01-2014

Szanowny Panie,
Naprawa oświetlenia w ulicy Dembowskiej zostanie dokonana do końca stycznia ze względu na trwałe uszkodzenie linii. Naprawa oświetlenia kładki została zgłoszona do konserwatora .


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM



 

do góry strony
Pytanie 02-01-2014, Kinga Tuszyńska
Proszę o przedstawienie szczegółowej kalkulacji na podstawie której wyliczona została opłata za śmieci na rok 2013. Podwyżka 50% - nie jest dla mnie do zaakceptowania gdyż moje wynagrodzenie nie wzrasta o połowę w ciągu 6 miesięcy. Poprzednio obowiązująca mnie umowa na odbiór odpadów nie zmieniła kwoty opłaty w ciągu 36 miesięcy.
Odpowiedź 03-01-2014

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że powodem zmiany stawki opłaty za odbiór odpadów jest wynik przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu miasta Milanówka, jak również analiza danych ze złożonych przez mieszkańców deklaracji. Przyjęto za stawkę wyjściową opłatę za odbiór odpadów w zabudowie jednorodzinnej, na nieruchomości do 4 osób, przy  zbieraniu odpadów w sposób selektywny. Pozostałe stawki zostały wyliczone proporcjonalnie  na podstawie dotychczas obowiązujących stawek przyjętych przez Radę Miasta w czerwcu br.
Treść uchwały nr 383/XXXII/13 Rady Miasta Milanówka z dn. 29 listopada 2013 r. zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty oraz określenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości na terenie gminy Milanówek dostępna jest na stronie Miasta Milanówka pod linkiem: http://bip.milanowek.pl/infoplik/7937/1718,0
Szczegółową kalkulację przedstawia załącznik do niniejszej uchwały: http://bip.milanowek.pl/infoplik/7938/1718,0
Jednocześnie informuję, że nowe stawki zostały ustalone na takim poziomie, aby w całości pokryły koszty funkcjonowania systemu gospodarowania, gdyż przepisy nie zezwalają na finansowanie systemu z innych źródeł.


Z poważaniem
Z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz
Kierownik Referatu Ochrony Środowiska
 i Gospodarki Zielenią  

do góry strony
Pytanie 31-12-2013, Małgorzata
Mieszkam/20 lat/ przy ul.Gospodarskiej na odcinku , który nie jest wyasfaltowany. W porze od jesiennej do wiosennej brnie się po wodzie, błocie i śniegu. Czy do tej pory nie było zasadnym wybudowanie chodników , "żeby zapewnić możliwość ruchu pieszego"?. Nie wspomnę o bezpieczeństwie, a ruch jest większy niż na ul. Żytniej i Przyszłości. Może nikt z radnych nie korzysta z tego odcinka?.
Odpowiedź 10-01-2014

Szanowna Pani,
Przebudowa ulicy Gospodarskiej jest zaplanowana na 2014 rok. Zadanie zostało umieszczone w Budżecie i po wyłonieniu wykonawcy w sprzyjających warunkach pogodowych będą rozpoczęte prace budowlane.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM


 

do góry strony
Pytanie 29-12-2013, Eleonora
Panie Burmistrzu, jak Pan pewnie wie pociągi do Warszawy i w stronę Grodziska kursują mniej wiecej od 4 rano do północy. Czy jest możliwość by Pan porozumiał się z burmistrzami sąsiednich miejscowości w celu stworzenia nocnej linii autobusowej? Ta luka bardzo utrudnia korzstanie z życia kulturalnego niezmotoryzowanym mieszkańcom
Odpowiedź 03-01-2014

Szanowna Pani,


Podjęcie rozmów w sprawie stworzenia nocnej linii autobusowej musiałoby być poparte zrobieniem rozpoznania w sprawie zainteresowania tego typu komunikacją. Jak dotychczas jest to pierwszy sygnał w sprawie stworzenia takiego rozwiązania. Poza tym jak wnioskuję z Pani emaila linia taka musiałaby kursować na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki, więc rozmowy musiałyby toczyć wszystkie zainteresowane takim rozwiązaniem Gminy będące na trasie przejazdu z Wojewodą Mazowieckim i ZTM Warszawa.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta
Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 28-12-2013, Zmartwiona
Chciałabym zapytać czy w związku ze zmianą firmy odbierającej odpady z Milanówka, a także stawki za tę usługę będziemy musieli wypełniać nowe deklaracje?
Mam też pytanie czy w naszym mieście jest obowiązek wypełnienia takich deklaracji, wiem że jest dużo osób, które ich nie wypełniły, czy ktoś kontroluje co takie osoby przez ubiegłe pół roku robiły ze śmieciami?
Reguluję opłaty za odbiór śmieci regularnie i jest to sporym obciążeniem mojego budżetu, a są osoby, które za to nie płacą i wyrzucają śmiecie "gdzie popadnie" - np. często widuję obwieszone torbami z odpadami kosze na ulicach, albo wywożą śmiecie do rodzin lub znajomych mieszkających w sąsiednich miastach gdzie opłaty są niższe.
Odpowiedź 30-12-2013

Szanowna Pani,
w odpowiedzi na Pani zapytania uprzejmie informuję, że w oparciu o przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każda zmiana stawek opłaty wymaga złożenia przez właścicieli nieruchomości nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Osobom, które dotychczas nie złożyły deklaracji były wysyłane wezwania do jej złożenia (do dnia dzisiejszego, tj. 30.12.2013 r. na wezwania zareagowało ok. 50% wezwanych). Wobec pozostałych osób będą wszczęte postępowania administracyjne mające na celu określenie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze decyzji administracyjnej.
Jednocześnie informuję, że - aby uczynić procedurę składania nowych deklaracji jak najmniej uciążliwą -  z Urzędu Miasta do mieszkańców Milanówka (począwszy od lutego 2014 roku), będą wysyłane wypełnione deklaracje wraz z pismem informującym o terminach płatności i nr rachunku na który należy uiszczać opłatę.
Deklarację uzupełnioną Państwa podpisem należy zwrócić do Urzędu Miasta.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bożena Sehn - Skarbnik Miasta


 

do góry strony
Pytanie 27-12-2013, Eleonora
W jaki sposób należy pozbyć się termometru rtęciowego?
Odpowiedź 30-12-2013

Szanowna Pani,
W nawiązaniu do Pani zapytania, uprzejmie informuję, że termometry rtęciowe możemy oddawać w milanowskich aptekach oraz na PSZOK-u przy ulicy Turczynek.   


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska  - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   



 

do góry strony
Pytanie 22-12-2013, Piotr
Bardzo prosze o naprawe latarni na ulicy Milej 1A (rog od Glowackiego). Pzdr
Odpowiedź 24-12-2013

Szanowny Panie,
Awaria lampy oświetlenia ulicznego w ul. Miłej 1A została naprawiona  w dniu 23 .12. 2013 roku.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 21-12-2013, Anna Ruszkowska
Sprzeciwiam się podwyższeniu opłaty śmieciowej od 2014 roku o 50%. Od wejścia ustawy moje koszty wywozu śmieci wzrosły dwukrotnie, Mój dom jest ostatnim domem na granicy Milanówka, ani razu od lipca nie były odebrane worki czarne w terminie, o czym wiedzą P Musiał i Węgrzynowicz z licznych interwencji telefonicznych w tej sprawie. Segreguję śmieci od lat , mam własny kompostownik na odpady zielone, zużywam maksymalnie jeden worek czarny miesięcznie na 3 osoby , Teraz mam płacić 45 zł za ten worek miesięcznie? Sąsiad mieszkający obok ale w Grodzisku będzie płacił o 30% mniej niż ja. Zaczynam żałować , że mieszkam w Milanówku...
Odpowiedź 24-12-2013

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że powodem zmiany stawki opłaty za odbiór odpadów jest wynik przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu miasta Milanówka, jak również analiza danych ze złożonych przez mieszkańców deklaracji. Przyjęto za stawkę wyjściową opłatę za odbiór odpadów w zabudowie jednorodzinnej, na nieruchomości do 4 osób, przy  zbieraniu odpadów w sposób selektywny. Pozostałe stawki zostały wyliczone proporcjonalnie  na podstawie dotychczas obowiązujących stawek przyjętych przez Radę Miasta w czerwcu br.
Jednocześnie informuję, że nowe stawki zostały ustalone na takim poziomie, aby w całości pokryły koszty funkcjonowania systemu gospodarowania, gdyż przepisy nie zezwalają na finansowanie systemu z innych źródeł.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Karolina Krajewska  - p.o. Kierownika Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   



 


 



 

do góry strony
Pytanie 21-12-2013, Anna Ruszkowska
Latarnie uliczne palą się w stałych godzinach nie uwzględniając czasów zachodu i wschodu słońca. Obecnie palą się do ok 7.30 rano , kiedy już jest na tyle widno conajmniej pół godziny, że marnujemy prąd niepotrzebnie. Kto płaci za światło latarni ulicznych i kto odpowiada za marnotrawienie pieniędzy ?
Odpowiedź 24-12-2013

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na pytanie informuje że sterowanie oświetleniem ulicznym odbywa się za pomocą zegarów astronomicznych i czas załączenia jak i wyłączenia oświetlenia ulicznego jest ściśle określony przez program sterujący zapisany w pamięci zegara, jest to czas środkowo europejski różnice jakie występują pomiędzy następującymi po sobie dniami wynoszą około 1 minuty. W obecnym czasie firma konserwująca oświetlenie jest w trakcie korekty wysterowania zegarów.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Andrzej Kaleta - Kierownik Referatu TOM

do góry strony


Wersja do druku