Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 20-03-2009, Michał
Szanowny Panie Burmistrzu,Dziękuję za umożliwienie kontaktu z Panem tą drogą.Zapowiadane od wielu miesięcy zmiany w ustawie o systemie oświaty stały się faktem. Jest to więc dobra okazja do dyskusji o stanie przedszkoli i szkół w Milanówku, czym jako ojciec dzieci w wieku 5 i 2 lat jestem bardzo zainteresowany. Chciałbym więc poruszyć parę kwestii.1) Rozumiem, że dzieci poniżej 3 roku życia na razie władz miasta nie interesują i rodzice muszą sobie z problemem zapewnienia im opieki radzić sobie sami. Przepraszam za złośliwość, ale takie są fakty. Wiem, że są teraz ważniejsze kwestie i że przepisy w sprawie żłobków są kosmiczne, ale myślę, że władze miasta powinny w dłuższej perspektywie pomyśleć także o tej sprawie. Rozmawiając z przyjaciółmi z innych krajów, zdaję sobie sprawę jak bardzo odbiegamy w tej kwestii od sytuacji w innych krajach2) Z odpowiedzi na pytania Pani Anny ze stycznia b.r. wynika, że szkoły w Milanówku nie są na razie w stanie zapewnić dzieciom 6-letnim odpowiedniej opieki. Co za tym idzie, sytuacja dzieci mających obecnie 7 czy 8 lat nie jest komfortowa. Mam nadzieję, że rodzice dzieci i mieszkańcy mogą liczyć w najbliższym czasie na rzetelną ocenę stanu rzeczy i przygotowanie planu działań zmierzających do poprawy warunków nauki małych dzieci, w niedalekiej przyszłości także 6-letnich.3) W kontekście prawa do opieki przedszkolnej dzieci 5-letnich, największym problemem, jak sądzę, będzie zapewnienie miejsc dla dzieci w wieku 3 i 4 lat. Rok szkolny 2009/2010 będzie najtrudniejszy, tym bardziej, że zbiegnie się to z remontem przedszkola. Ciekaw jestem jakie są plany rozwiązania tego problemu? Czy pojawiają się inicjatywy uruchamiania innych niż przedszkole form wychowania przedszkolnego i czy Miasto coś robi w sprawie ew. promowania i wspierania takich inicjatyw? 4) I jeszcze jeden drobiazg. Rekrutacja do publicznego przedszkola jest trakcie. W zeszłym roku, zgłaszałem Pani Dyrektor wątpliwości dotyczące treści karty zgłoszenia – w tym roku formularz karty nie uległ zmianie. W porównaniu z podobnymi kartami w innych miastach, gdzie nie trzeba np. zbierać pieczątek z zakładów pracy, wypełnienie karty jest bardzo pracochłonne. Nieporozumieniem wydaje się zwłaszcza np. zbieranie aktualnego potwierdzenia zameldowania. Czy nie wystarczałaby pisemna deklaracja, weryfikowana później (np. w formie jednej listy) przez przedszkole wspólnie z pracownikami Urzędu? Oszczędziłoby to czasu i pracy rodziców i Pana urzędników. Zbierane są także informacje niepotrzebne z punktu widzenia rekrutacji i dokumentacji pracy przedszkola, jak samoocena warunków mieszkaniowych, sytuacji finansowej czy poziomu wykształcenia rodziców. Odpowiedzi na te pytania nie dają rzetelnych informacji , a dla niektórych rodziców mogą być kłopotliwe. Osoby nieznające prawa oświatowego mogą też odnieść (błędne) wrażenie, że te czynniki bierze się pod uwagę w procesie rekrutacji.5) W odpowiedzi na pytania Pani Anny zapowiadał Pan uruchomienie forum oświatowego. Czy znane są już szczegóły dotyczące tej inicjatywy?Serdecznie pozdrawiamMichał
Odpowiedź 26-03-2009

Panie Michale,
Ad 1.Władze miasta bardzo żywo zainteresowane są potrzebami swoich mieszkańców, a tych najmłodszych szczególnie. Świadczą o tym plany budowy nowego przedszkola. Sukcesywnie dokonywane zmiany w oświatowej bazie lokalowej oraz sprostanie wymaganiom, które niosą za sobą zmiany prawa oświatowego wymaga czasu i środków finansowych. Po wybudowaniu godnej  Milanówka placówki przedszkolnej przeprowadzimy analizę potrzeb społecznych oraz możliwości finansowych miasta w zakresie zapewnienia opieki dzieciom poniżej 3 roku życia.
Ad 2.To, że w tej chwili szkoły nie mają komfortowych warunków do przyjęcia 6-latków, jest dość powszechne w całej Polsce. Na szczęście senatorowie dostrzegli ten problem i wprowadzili w rządowym projekcie reformy edukacji trzyletni okres dostosowawczy. Jak w tym okresie będziemy wdrażać reformę w Milanówku mieszkańcy dowiedzą się na forum oświatowym, o którym piszę w punkcie 5.
Ad 3.Jak pan słusznie zauważył zbiegają się w tym roku dwie sprawy. Upowszechnienie edukacji przedszkolnej dla pięciolatków oraz budowa nowego obiektu. Analizujemy problem i ostatecznie zmierzymy się z nim oraz ocenimy jego rozmiar tuż po skończeniu naboru dzieci do miejskiego przedszkola tj. po 15 kwietnia. Będziemy starali się zapewnić miejsce możliwie największej grupie zainteresowanych – najbardziej racjonalnie wykorzystać wszystkie nasze możliwości. Prawdopodobnie skorzystamy również z pomocy szkolnych baz lokalowych, a bierzemy pod uwagę również inne rozwiązania. W roku szkolnym 2008/2009 rozpoczęły działalność kolejne placówki. W tym roku w Milanówku istnieje 5 przedszkoli niepublicznych i jeden zespół wychowania przedszkolnego. Popieramy powstawanie takich placówek, gdyż rośnie liczba chętnych do korzystania z opieki przedszkolnej a poza tym jest to korzystniejsza forma dotowania opieki z punktu widzenia finansów publicznych. Zachęcam również Pana i innych mieszkańców Milanówka do inicjatywy w tym względzie. Na pewno pomożemy.
Ad 4.Kolejna sprawa to wygląd i treść karty zgłoszenia dziecka do przedszkola. Jak dotąd jest pan jedyną osobą zgłaszającą ten problem. Z wyjaśnień Pani Dyrektor Doroty Malarskiej wynika, że karta ta służy nie tylko, jak sam pan zauważył, do celów rekrutacyjnych, ale jest dokumentem służącym nauczycielowi  w pracy przez cały rok szkolny. Wszystkie dane są wykorzystywane wyłącznie przez nauczycieli, co jest wyraźnie napisane w powyższej karcie w punkcie V. Kadrę przedszkola obowiązuje tajemnica służbowa. Informacje związane ze stanem materialnym i bytowym rodziny bywają bardzo ważne. Szczególnie w sytuacjach, gdy dyrektor, współpracując z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, chce pomóc rodzinom, które same nie mają odwagi po taką pomoc się zgłosić. Równie drażliwym tematem może się wydawać to, czy rodzina jest pełna czy rozbita - to jednak bezpośrednie spełnianie wymogów ustawy, która mówi, że rodzice samotni mają pierwszeństwo w przyjęciach do przedszkola. Pobyt dziecka w przedszkolu finansowany jest w ogromnej części przez miasto. Logicznym wydaje się to, że staramy się zapewnić opiekę przedszkolną głównie naszym mieszkańcom (stąd wynika potrzeba potwierdzenia meldunku). Za otrzymanie potwierdzenia meldunku rodzice nie ponoszą żadnych kosztów, natomiast dokument taki poświadcza również datę urodzenia dziecka oraz imiona rodziców dzięki czemu nie ma konieczności udostępniania aktu urodzenia dziecka. Ograniczona liczba miejsc w  przedszkolu bardzo utrudnia pracę Komisji Kwalifikacyjnej. Niejednokrotnie większa ilość informacji na temat dziecka i jego sytuacji rodzinnej pomaga potraktować każde dziecko w sposób podmiotowy, a przecież do tego dążymy. Niezależnie od wyżej przedstawionych wyjaśnień, referat oświaty z dyrektorem przedszkola przeprowadzi dokładną analizę zgłaszanych przez Pana wątpliwości i na przyszły rok powstanie być może nowy wzór karty zgłoszenia.
Ad 5.W ostatniej dekadzie kwietnia Rada Miasta zajmie się moimi propozycjami związanymi z wprowadzaniem reformy edukacji w Milanówku w powiązaniu z budową nowego przedszkola. Po opracowaniu szczegółów z radnymi oraz dyrektorami placówek oświatowych, 22 maja w Zespole Szkół Gminnych Nr 1 odbędzie się forum oświatowe, na którym przedstawię mieszkańcom wstępne ustalenia w tej sprawie. Po wysłuchaniu opinii mieszkańców stanowić one będą podstawę do przyjęcia trzyletniego programu wdrażania reformy edukacji. Dokładne informacje o forum zamieszczone będą na początku maja na stronach internetowych urzędu.


Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 15-01-2009, Anna
Witam serdecznie!Proszę o przybliżenie tematu stawek żywieniowych w przedszkolach publicznych na terenie naszego miasta.Jaka jest podstawa prawna ustalająca kwotę i jaka powinna być forma informowania rodziców o fakcie podwyższenia tej stawki?Jednocześnie mam pytanie o losy przyszłorocznych sześciolatków - czy przedszkola przewidują kontynuację "zerówek", czy może będą one prowadzone tylko przez szkoły?Dziękuję bardzo za udzielenie informacji.Pozdrawiam
Odpowiedź 19-01-2009

Szanowna Pani Anno!
Zgodnie z art. 14 ust. 5 Ustawy o systemie oświaty, Rada Miasta Milanówka ustaliła w Uchwale Nr 393/XLVII/02 z dnia 28 maja 2002 r. wysokość opłat w przedszkolu publicznym w części przekraczającej podstawy programowe w wysokości 160 zł dla dzieci rodziców zameldowanych w Milanówku i 260 zł dla pozostałych. Od 7 lat kwoty te nie uległy zmianie.
Jeżeli zaś chodzi o stawkę żywieniową, to o jej zmianie decyduje organ prowadzący przedszkole, czyli w tym przypadku Burmistrz Milanówka.
Opłata za żywienie w przedszkolu zawiera wyłącznie koszt zakupu artykułów spożywczych wchodzących w skład posiłku, czyli tzw. „wsad do kotła”. W tę kwotę nie są wkalkulowane żadne koszty wytwarzania posiłków. Nie ma kosztu energii, płac obsługi kuchennej, ani nawet środków czystości oraz zakupu naczyń czy urządzeń.
Zatem stawka żywieniowa zależna jest bezpośrednio od cen na rynku. Kwota wpłacona przez rodziców powinna wystarczyć na wytworzenie pełnowartościowych posiłków zgodnie z przepisami, normami oraz wymaganiami Sanepidu. W zeszłym roku stawka ta wynosiła 6 zł za posiłek, co przy średniej liczbie 20 posiłków miesięcznie dawało kwotę 120 zł. Od września 2008 r. koszt jednostkowy przekraczał 6 zł, a więc miasto musiało dopłacać również do zakupu artykułów spożywczych.
W sytuacji gdy ww. kwota jest niewystarczająca, po dokonaniu analizy dyrektor występuje o zmianę stawki żywieniowej do Burmistrza Miasta. Na tej podstawie wyraziłem zgodę na zmianę tej stawki do 7 zł czyli do 140 zł średnio miesięcznie. O fakcie dokonania takiej zmiany dyrektor przedszkola poinformował rodziców na tablicach ogłoszeń w placówce.
Ponieważ w ustawie o systemie oświaty następują dość często zmiany, widzę potrzebę znowelizowania zapisów w naszej uchwale, co być może niebawem nastąpi.
Jeżeli chodzi o los 6-latków, to musimy poczekać do uchwalenia przez Sejm nowelizacji ustawy o systemie oświaty. Z informacji jakie ukazują się na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej wynika, że posłowie proponują, aby tak jak w projekcie rządowym, obowiązek szkolny dla wszystkich sześciolatków został wprowadzony od 1 września 2012 roku. W okresie przejściowym, czyli w latach 2009, 2010 i 2011 o tym, czy dziecko sześcioletnie zostanie uczniem będą decydowali rodzice.
Pełniejszą informację na ten temat może Pani uzyskać m.in. na stronie MEN: WWW.men.gov.pl.
W Milanówku będziemy przygotowani do przyjęcia 6-latków w pierwszej kolejności w Zespołach Szkół Gminnych nr 1 i nr 3. Ze względu na warunki panujące w tych szkołach, nie będzie to w tym roku najlepsze wyjście. W okresie przejściowym, do rozpoczęcia budowy nowego przedszkola, lepsze warunki dla dzieci sześcioletnich zapewniają przedszkola (również niepubliczne). W momencie ukazania się nowelizacji ustawy, zorganizujemy forum oświatowe, na którym wspólnie z zainteresowanymi rodzicami, wypracujemy najlepszą, z punktu widzenia rodziców i samorządu, wersję wprowadzenia w życie zapisów ustawy.

Z poważaniem

Jerzy Wysocki

Burmistrz Miasta Milanówka

 

 

 

 

 

 

 

 

do góry strony
Pytanie 15-11-2008, Ewelina
Szanowny Panie!Czy jest szansa na pojawienie sie darmowych kursow jezykowych lub zawodowych na terenie Milanówka tylko dla osob bezrobotnych? byly juz takowe kursy ale dla pracownikow i osob mieszkajacych i pracujacych w naszym miescie. Nie bylo dla mieszkancow ktorzy sa bezrobotni. Czy bylaby szansa chociaz na 1 kurs np j.angielskiego od podstaw?Wiele osób byłoby chętnych.Pozdrawiam,Ewelina
Odpowiedź 19-11-2008

Szanowna Pani, 
szkolenia dla osób bezrobotnych to zadanie, które wykonywane jest przez Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim. Urząd Pracy dysponuje właściwym budżetem, ma odpowiednią strukturę i narzędzia do wykonywania tego zadania. Szkolenia są finansowane przez Urząd Pracy ze środków Funduszu Pracy.
Osoby zarejestrowane jako bezrobotne mogą ubiegać się o udział w różnych szkoleniach w celu zwiększenia szans na uzyskanie zatrudnienia, podwyższenia dotychczasowych kwalifikacji lub zwiększenia aktywności zawodowej.
Osobom skierowanym na szkolenie przysługuje dodatek szkoleniowy w wysokości 20% kwoty zasiłku miesięcznie, a dla osób poniżej 25 roku życia stypendium szkoleniowe w wysokości 40% kwoty zasiłku miesięcznie.
W budżecie Miasta Milanówka nie zaplanowano środków na szkolenia dla bezrobotnych.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 04-10-2008, Robert.W.
Szanowny Panie Burmistszu.Mam pewien pomysł.Co by pan Burmistrz powiedział,jak by uruchomić autobus ktury by Dzieci zawoził i odwoził z domu do pszeczkola i powrotem.Niekturzy rodzice niemają samochodu,a JESIENIĄ I ZIMĄ,jest ciezko zaprowadzić Dziecko,po tym zgledem,że jest zimno,a w zime mrożno.A napewno by było poparcie Rodziców.Tak samo by można zrobić dziećmi do szkoły.Co Pan Na To?Pozdrawiam Serdecznie i Ciepło Mieszkaniec Milanówka.
Odpowiedź 10-10-2008

Szanowny Panie,
W Urzędzie Miejskim prowadzone są analizy potrzeb i kosztów wprowadzenia komunikacji miejskiej.
Ewentualne uruchomienie przewiduję nie wcześniej niż w roku 2009.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 15-09-2008, Anna
Witam serdecznie! Mam pytanie o plany zwiazane z budową nowego przedszkola przy ul. Fiderkiewicza.Co stanie się z dziećmi uczęszczającymi w chwili obecnej do tego przedszkola. Czy Radni Miasta mają już jakieś rozwiązanie?
Odpowiedź 23-09-2008

Szanowna Pani, 
Planujemy w czerwcu 2009 rozpocząć budowę nowoczesnego przedszkola na miejscu tymczasowych pawilonów przy ulicy Fiderkiewicza, a zakończyć w sierpniu 2010 r. Czy będzie to możliwe zależeć będzie od tego, jaki budżet przyjmą radni na 2009 r. Jeżeli budowa znajdzie się w planowanych inwestycjach, to z pewnością rok szkolny 2009/2010 będzie dla rodziców dzieci milanowskich przejściowo trudniejszy, ale zapewniam panią, że liczba przyjętych dzieci nie będzie mniejsza. Dużo będzie zależało od tego jaki kształt reformy oświaty przyjmie ostatecznie ministerstwo, a więc od tego w jakich latach 6-latki pójdą do klas pierwszych szkół podstawowych. Dopiero wówczas opracujemy dokładny harmonogram przyjęć dzieci do przedszkoli z uwzględnieniem ewentualnego otwarcia (przejściowo na rok szkolny) oddziałów przedszkolnych w naszych szkołach podstawowych. Gdy będą nam znane wszystkie ww. czynniki, wówczas podamy do publicznej wiadomości szczegóły związane z organizacją roku szkolnego 2009/2010. 


Z poważaniem 
Jerzy Wysocki 
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 08-09-2008, Paulina Lesiak
Panie Burmistrzu, Od paru juz lat planuje projekt w ktorym chce upowrzechnienic nasze piekne miasto po calym swiecie. Jestem fotografem i obecinie mieszkam w Chicago. Wpadlam na pomysl zrobienia przewodnika po Milanowku. Myslalam, ze moze to Pana zainteresuje. Obecnie na swojej stronie internetowej zamiescilam pare zdjec willi milanowskich. Zapraszam na strone paulinalesiak.com.Dziekuje za przeczytanie listu,z powazaniem,Paulina Lesiak
Odpowiedź 16-09-2008

Szanowna Pani Paulino,
w odpowiedzi na Pani maila z dnia 08.09.2008 r. bardzo dziękuję za propozycję wydania przewodnika po Milanówku. Jeżeli w najbliższej przyszłości pojawi się plan wydania takiej publikacji Biuro Promocji Miasta skontaktuje się z Panią.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 28-05-2008, magdalena
Jestem jedną z wielu matek zaniepokojonych sytuacją jaka powstała w ostatnim czasie.Chodzi o szkołę integracyjną której Burmistrz nie chce ,mimo wielu poprzednich zapewnień, udostępnić nowych pomieszczeń po bibliotece.Lista dzieci oczekujących na przyjęcie do tej szkoły jest długa co świadczy o jej dobrej renomie , a takie szkoły świadczące działalność społeczną na wysokim poziomie mające pomysł i duże doświadczenie powinny być "oczkiem w głowie" Burmistrza i Rady a mają rzucane kłody pod nogi,czego -my -rodzice i wyborcy nie jesteśmy w stanie zrozumieć-DLACZEGO?
Odpowiedź 02-06-2008

Szanowna Pani,
Jestem zaskoczony, takim pytaniem.
Nie jest prawd do góry strony


Pytanie 18-05-2008, Aneta
Panie Budmistrzu Pozwalam sobie napisac do Pana, w ciagłym i nieustanym problemie młodych rodzicow w tak pieknym miescie. Coraz wiecej ludzi postanawia zamieszkac w Milanowku a to miasto zupelnie nie jest przygotowane do przyjecia naszych dzieci w placowkach tj. przedszkola. Jezeli jest zapotrzebowanie na tego typu placowki czemu sie nie podejmuje krokow aby zaspokoic ten popyt. Moze warto byłoby podjac szybsze kroki w tym kierunku.
Odpowiedź 26-05-2008

Pani Aneto,
Pani stwierdzenie, że „to miasto zupełnie nie jest przygotowane do przyjęcia naszych dzieci w placówkach tj. przedszkolach” jest przesadzone i niesprawiedliwe. W Milanówku funkcjonuje jedno przedszkole publiczne i cztery niepubliczne. W przedszkolu publicznym jest 262 dzieci, z tego 60 trzylatków, 65 czterolatków i 43 pięciolatków (pozostałe dzieci uczęszczają do „0”), a w przedszkolach niepublicznych 181 dzieci. W tej chwili w mieście mamy zameldowanych 143 dzieci urodzonych w 2005 r. oraz 149 dzieci urodzonych w 2006 r. Ze 143 trzylatków w tym roku znajdzie miejsce w obecnie funkcjonujących przedszkolach około 120 dzieci, w tym kilkanaście poza Milanówkiem. Z pozostałej 20 nie wszystkie dzieci są zgłaszane do wychowania przedszkolnego, tak więc problem z przyjęciem nie powinien dotyczyć grupy większej niż 20 trzylatków. Zdaję sobie sprawę, że podobnie jest w pozostałych grupach wiekowych. Rok szkolny 2009/2010 będzie dla rodziców dzieci milanowskich przejściowo trudniejszy, gdyż rozpocznie się budowa nowoczesnego przedszkola, które powstanie na miejscu tymczasowych pawilonów przy ulicy Fiderkiewicza. Dzięki temu w roku 2010 przyjmiemy około 220 dzieci 3, 4 i 5 letnich (reforma edukacji zakłada, że 6-latki pójdą do klas pierwszych szkół podstawowych).
Chciałbym przy okazji poinformować Panią o udziale miasta w finansowaniu wychowania przedszkolnego. Otóż dotujemy przedszkola społeczne i prywatne w wysokości 75% wydatków na utrzymanie przedszkola publicznego. Obecnie na każde dziecko uczęszczające do przedszkola publicznego wydajemy 515,38 zł, a na dziecko z naszego miasta umieszczone w przedszkolu niepublicznym (również poza Milanówkiem) 386,54 zł miesięcznie, co daje w skali roku ponad 1 milion zł na przedszkola niepubliczne i ponad 1,7 miliona zł na przedszkole publiczne. Ponieważ środki te nie pochodzą z budżetu państwa, więc ma Pani okazję przekonać się, jak duże jest to obciążenie budżetu gminy. Zatem, z punktu widzenia ekonomicznego, miastu nie opłaca się utrzymywać przedszkola publicznego, jednak z powodów społecznych jest to jak najbardziej uzasadnione. Trzeba więc brać pod uwagę możliwości miasta – zarówno finansowe jak i urbanistyczne.
Zachęcam Panią do zapoznania się z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 stycznia 2008 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania. Jest to krok w kierunku wspomożenia samorządów i rodziców w organizowaniu opieki nad małymi dziećmi. Zależy to do mieszkańców.
„Może warto byłoby podjąć szybsze kroki w tym kierunku”, Pani Aneto!

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 28-04-2008, Dominika
Witam serdecznie, Mam pytanie związane z organizacją publicznych przedszkoli w naszym mieście szczególnie w okresie wakacyjnym.Z tego co się dowiadywałam będzie czynne tylko jedno przedszkole na ul. Fiderkiewicza w okresie od 18.08 czyli od 27.06 do 18.08 żadne przedszkole nie pełni dyżuru? A kiedy juz pełni to tylko jedno przedszkole, czy nie można zorganizowac tak opieki dla dzieci, aby chociaż każde przedszkole miało 2 tygodnioy dyżur? Rodzicie mielby w ten sposób zapewnioną opiekę na jeden miesiąc wakacyjny. Cyz przedszkole niepubliczne, które mają zapwenione dofinansowanie z Urzędu Miasta nie mogłyby wesprzeć publicznych placówek?Miasto musi pomyśleć także o grupie dzieci małych 4-6 lat, nad zapewnieniem opieki.Pozdrawiam serdecznieDominika Chyłkowska
Odpowiedź 05-05-2008

Pani Dominiko,
Przedszkola, jako tzw. placówki nieferyjne, nie muszą być nieczynne w okresie ferii zimowych i letnich tak jak szkoły. Z drugiej strony zatrudnieni tam nauczyciele mają prawo do 6-tygodniowego urlopu wypoczynkowego. Zagwarantowanie tego prawa nie jest sprawą prostą – nie da się tego zrobić bez czasowego zamknięcia przedszkola. O takim zorganizowaniu  opieki w czasie wakacji, aby rodzice mogli z niej korzystać, kierownik referatu oświaty będzie prowadził rozmowy z dyrektorami wszystkich istniejących w Milanówku przedszkoli. W połowie maja, po mojej akceptacji, będzie przedstawiony Państwu plan dyżurów przedszkoli w okresie wakacji.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 19-01-2008, Adam Matusiak
Co sądzi pan o konflikcie między Związkiem Zawodowym Emerytów i Rencistów MILAN a Dyrekcją SP1 ?Dlaczego w/w Związek został przeniesiony do SP nr2 ?Adam Matusiak
Odpowiedź 25-01-2008

Szanowny Panie!
Wokół funduszu socjalnego dla nauczycieli-emerytów zrzeszonych w Związku Zawodowym Emerytów i Rencistów „MILAN” narosło wiele niejasności, wzajemnych oskarżeń i wątpliwości. Aby sytuację tę wyjaśnić spotkam się we wtorek, 29 stycznia, z panią Marią Jarosińską w obecności dyrektorów zainteresowanych szkół, księgowych oraz kierownika Referatu Oświaty. Dlatego na Pana pytanie odpowiem wyczerpująco po tym spotkaniu.

Z poważaniem
Jerzy Wysocki
Burmistrz Miasta Milanówka
25.01.2008 r.

do góry strony


Wersja do druku