Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 21-06-2015, Mieszkanka
Witam, Pani Joanno nie bardzo rozumie Pani odpowiedź. Wcześniej osoba odpisująca pisała, że istnieje możliwość doświetlenia ulicy tylko w szerszym jej obszarze i przy wygospodarowaniu srodków w budżecie na rok......a teraz Pani pisze , że ulica jest zbyt wąska. Co osoba to inna weryfikacja danych i inna odpowiedź. Czy weryfikowała Pani informacje na temat ulicy Modrzewiowej. zanim udzieliła mi Pani odpiwedzi ? Dla Pani informacji podaje :ulica ma zamontowane dwa słupy oświelneniowe w węższej częci ulicy tej od strony od ulicy Podleśnej w dalszej częsci ulica jest szersza tak na długosci około 50m a potem znowu się zwęża. Może na szerszym odcinku ilicy zmiesci się chociaż 1 latarnia? JAKA W TAKIM RAZIE MUSI BYĆ MINIMALNA SZEROKOŚC ULICY BY ZAMONTOWAĆ W NIEJ OŚWIETLENIE .
Pozdrawiam Mieszkanka
Odpowiedź 03-08-2015

Szanowna Pani,
W nawiązaniu do poprzednio udzielonej informacji o braku technicznych możliwości posadowienia słupów oświetleniowych w ulicy informuję, że Gmina wyjdzie naprzeciw Pani wnioskowi i zweryfikuje możliwość montażu innego typu oświetlenia w ulicy.
 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 18-06-2015, Brudny Harry
Witam .
Czytając ostatnie pytania na temat rowerzystów i parkowania i odpowiedzi p.Komendanta odnoszę wrażenie ,że p.Komendant albo żyje w błogiej niewiedzy albo próbuje propagować świetlany PR.
Przy całym szacunku i sympatii dla Służb muszę zauważyć ,że zapewnienia o kontrolach i ich efektywności to puste słowa i "pic na wodę" Tzw."rowersi "mają się dobrze i robią wszystko,żeby zginąć pod kołami . W temacie parkowania w mieście :nie wiem jak ma wyglądać ta akcja uświadamiająca ale codziennie jestem świadkiem jak Strażnicy sprawdzają bilety parkingowe i nie interesują ich wykroczenia kierowców pod warunkiem ,że mają bilecik.Samochody mogą stać gdzie i jak chce kierowca i są niewidzialne bo Strażnik chodzi i sprawdza bilety parkingowe. Chyba nie takiego porządku i przestrzegania prawa oczekujemy
Odpowiedź 03-07-2015

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie uprzejmie informuję, że Straż Miejska w Milanówku w ramach codziennych działań podejmuje interwencje wobec nieprawidłowo parkujących kierowców. Błędnym odczuciem jest to, że zajmujemy się tylko sprawdzaniem biletów parkingowych. Oczywiście w zakresie naszych obowiązków jest również kontrola strefy płatnego parkowania. W minionym miesiącu funkcjonariusze podjęli 32 interwencje w stosunku do kierowców parkujących swoje pojazdy niezgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym, natomiast 9 razy zareagowano w związku z brakiem opłaty parkingowej.   Akcja informacyjna skierowana do użytkowników SPP polegała na tym, że kierowcy nieprawidłowo parkujący w strefie płatnego parkowania otrzymywali od funkcjonariuszy ulotkę informacyjną dotyczącą konieczności stosowania się do znaku T30.
Od 10.06.2015 Straż Miejska zintensyfikowała kontrole naszego miasta pod kątem przestrzegania przepisów przez rowerzystów. Przeprowadzono szereg kontroli, zarówno w godzinach rannych i popołudniowych.  Rowerzyści dopuszczający się naruszeń ustawy Prawo o ruchu drogowym byli pouczani.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku

do góry strony
Pytanie 18-06-2015, Agnieszka
Mam takie pytanie dotyczące parkingu przy poczcie w Milanówku, tego tuż przy pawilonie handlowym. Jest tam tabliczka teren prywatny i często stoją tam kartony uniemożliwjające parkowanie pojazdom. Moje pytanie brzmi czy teren ten faktycznie jest terenem prywatnym i nie mozna tam parkować auta?
Odpowiedź 26-06-2015

Szanowana Pani,
W odpowiedzi na Pani zapytanie dotyczące terenu przy poczcie, przylegającego do pawilonów handlowych (dz. ew. nr 2/4 obr. 06-03), informuję, iż teren ten stanowi własność prywatną.  W związku  z powyższym właściciel prywatnego miejsca parkingowego ma prawo żądania, aby osoba nieupoważniona nie korzystała z takiego miejsca. Ograniczenie dostępu do miejsc parkingowych usytuowanych na nieruchomościach prywatnych możliwe jest poprzez usytuowanie różnego rodzaju ograniczeń (np. składane słupki) lub poprzez wprowadzenie znaku pionowego lub poziomego (np. tzw. koperta). W sytuacji naruszenia zakazów właściciel terenu może albo wezwać Policję, która na podstawie art. 97 ustawy z dnia 20 maj a1970 r. kodeks wykroczeń (t. j. Dz. U z 2013 r. poz. 482 z późn. zm.) ma prawo na osobę naruszającą zakaz nałożyć karę grzywny lub karę nagany albo samemu wnieść skargę do wydziału cywilnego właściwego sądu.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Anna Fabisiak - Kierownik Referatu GNPP

do góry strony
Pytanie 12-06-2015, mieszkanka Ludnej
Witam,
1) Czy prawdą jest, że Miasto ma zamiar zlikwidować część progów zwalniających na ulicy Ludnej?
W godzinach "szczytu" i tak jest niezmiernie trudno wyjechać z bramy - po zdjęciu nawet 2-3 progów mieszkańcy będą mieć jeszcze większe problemy z wyjazdem.
Dodatkowo Ludna była zawsze ulubioną ulicą "piratów drogowych" którzy rozpędzali się do ponad 100km/h. Nawet teraz miedzy progami auta potrafią się rozpędzić do dużych prędkości - jeśli progi zostaną zdjęte znowu będzie duży problem z bezpieczeństwem na ulicy Ludnej. Chcę zwrócić uwagę na fakt, że Ludna - mimo iż jest bardzo uczęszczaną drogą (ponieważ służy dojazdowi do autostrady) posiada jedynie chodnik po jednej stronie - a więc piesi w tym młodzież i dzieci przekraczają ulicę na całej jej długości celem dojścia do swoich posesji.
Wobec powyższego chciałam wyrazić swój sprzeciw w przypadku planów zdjęcia nawet części progów zwalniających.

2)Przy okazji chciałam zapytać kiedy rozpocznie się remont chodnika ulicy Ludnej, który jest obiecywany mieszkańcom od kilku lat. Obecnie chodnik ma stare połamane płyty, w kilku miejscach płyty są powyrywane. Stan chodnika jest tak zły, że niektóre starsze osoby niestety wybierają spacer asfaltem obawiając się chodzenia po tak zrujnowanym chodniku.
Odpowiedź 24-06-2015

Szanowna Pani,
Informuję, że Gmina opracowuje projekt organizacji ruchu w zakresie, którego przewiduje się modyfikację istniejących progów spowalniających tj. częściowy demontaż środkowej części progu spowalniającego. Ilość progów nie ulegnie zmianie.
Ponadto informuję, że w budżecie Miasta Milanówka nie przewidziano środków finansowych na remont chodnika, o którym Pani pisze. Przedmiotowa inwestycja zostanie uwzględniona w kolejnych latach budżetowych.


Z poważaniem
Wiesława Kwiatkowska
Burmistrz Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 01-06-2015, Magda
Witam.
Na poczatku maja w odpowiedzi na moje zapytanie Pan Komendant Straży Miejskiej zapewniał o poprawie sytuacji na ulicy Kościuszki (chodziło o ruch rowerów poza ścieżką).
Z przykrością muszę stwierdzić,że jest gorzej niż było:
rowerów przybyło bo pogoda odpowiednia i rowerzyści (po równo wyczynowcy i babcie , nawet jeden z milanowskich wychowawców młodzieży) nic sobie nie robią z przepisów powodując zagrożenie.
Proponuję rozwiązanie "łopatologiczne" postawić na jezdni znak zakazu ruchu rowerow i zacząć łoić mandaty.
Odpowiedź 09-06-2015

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani pytanie uprzejmie informuję, że Straż Miejska nasiliła działania w  zakresie przestrzegania przez rowerzystów ustawy Prawo o ruchu drogowym poprzez codzienne kontrole zarówno wskazanego przez Panią miejsca, jak i terenu całego miasta. W przypadku stwierdzenia wykroczenia funkcjonariusze podejmują czynności służbowe i stosują przewidziane prawem sankcje wobec osób, dopuszczających się wykroczeń w powyższym zakresie.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński Komendant Straży Miejskiej w Milanówku



 

do góry strony
Pytanie 27-05-2015, Mieszkaniec
Mam prośbę do Pani Burmistrz jako zwierzchnika straży miejskiej i do Pana Komendanta. Od wielu lat jest problem z nagminnym nieprzestrzeganiem przez kierujących stwosowania się do znaków parkowania. Sytuacja o której zaraz napisze dotyczy w szczególności ulicy Dworcowej Przeskok Krzywej i Warszawskiej ,mianowicie są znaki informujące sposób prakowania przy chodniku czyli np. prostopadle do krawężnika równolegle itp. Kierowcy olewają poprostu te znaki parkują jak chcą , jest totalna samowolka, na wąskich ulicach jak dworcowa czy Przeskok gdzie znaki nakazują parkowanie równolegle kierowcy parkują na opak zajmując połowę chodnika i część jezdni. Może by się tą kwestią zająć? nie chodzi zeby tak od razu karać ale może pilnować przestrzegania przepisówm zasad ruchu drogowego, kierowców niestosujących się do znaków pionowych edukować i pouczać żeby tak nie robili a strażników i policję zdyscyplinować do podejmowania działań w tym zakresie . Ja piszę o tym już od wielu lat i nic w tej sprawie nie zostało zrobione, a dodam że przepisy ruchu drogowego są łamane pod samą komendą straży miejskiej, ostatnio widziałem jak strażnik wypisywal mandacik za brak opłaty parkingowej ale już nie zwrócił uwagi że w szeregu auta niezastosowały się do znaku T30i , samochody zastawiały pół chodnika i jezdnię tak że inni kierowcy w celu ominiecia pojazdu musieli najeżdżać na podwójną, czy to jest niedopełnienie obowiązków służbowych???. To jest moja ostatnia już kilkunasta prośba w tej kwestii do burmistrza Milanówka.Jeżeli nie zostanie w końcu coś zrobione to niestety następne pisma będą do wyższych instytucji. Pozdrawiam
Odpowiedź 09-06-2015

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na pytanie uprzejmie informuję, że Straż Miejska w Milanówku podczas codziennych patroli poucza kierowców o konieczności prawidłowego parkowania na ulicach, również tych wskazanych przez Pana. Myślę, że dobrym rozwiązaniem tego problemu będzie akcja informacyjna, przypominająca kierowcom zasady parkowania w centrum naszego miasta, którą Straż Miejska już rozpoczęła.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Bohdan Okniński - Komendant Straży Miejskiej w Milanówku

do góry strony
Pytanie 27-05-2015, krzysztof
prosze o wyczszczenie wpustów ulicznych na wojska polskiego 19 i Słowackiego 15b bo są zapchane i nie odbierają wód opadowych oraz wybieranie wody opadowej z wpustu przy ul ludnej jak przejscie dla pieszych bo stoji woda którom samochody rozchlapują na pieszych
Odpowiedź 29-05-2015

Szanowny Panie,
Wpusty uliczne, o które Pan pyta zostaną oczyszczone po wyłonieniu wykonawcy odpowiedzialnego za czyszczenie studzienek chłonnych.
Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania procedury udzielenia zamówienia publicznego.



Z poważaniem
Łukasz Stępień
Zastępca Burmistrza Miasta Milanówka

do góry strony
Pytanie 23-05-2015, Danuta Kowalska
Witam Panią
Pytanie dotyczy odpowiedzi udzielonej "mieszkańcowi" w dniu 13 maja (pytanie z 05 maja) w sprawie "kopert" dla banku przy ul. Kościuszki. Odpowiedź Pani p.o. kierowniczki TOM jest nie do przyjęcia z następujących powodów;
- "koperta" to znak P 20 - stanowisko postojowe zastrzeżone, które wymaga w wyniku zastrzeżenia wpisania w kopercie numeru określającego użytkownika. Może to być nr rejestracyjny pojazdu uprawnionego.
- znak D 18a - został ustawiony nie przepisowo ponieważ ogranicza miejsce do jednej koperty. Aby spełniał rolę właściwej informacji powinien stać przed pierwszą kopertą a nie pomiędzy kopertami. Na znaku powinien być napis informacyjny " 2 miejsca dla banku" .
- czy o umieszczenie znaków P 20 wystąpił bank czy pracownicy.?
- jeżeli bank to wystarczy oznaczenie D 18a,
- jeżeli pracownicy to należy wpisać na kopercie nr rejestracyjny pojazdu dla którego miejsce jest zastrzeżone.
Ponieważ oba miejsca znajdują się w pasie ruchu jednokierunkowej ulicy Kościuszki - pytam - czy miasto pobiera opłatę za zajęcie pasa ruchu na tym odcinku czy też ma taryfikator za wydzielanie stanowiska postojowego zastrzeżonego?
Jednym słowem czy miasto odnosi pożytki z faktu uprzywilejowania firmy lub jej pracowników kosztem mieszkańców, którzy muszą szukać miejsca do parkowania w tej zablokowanej pojazdami okolicy.
Informacja TOM cyt " oznakowanie pełni pełni rolę uzupełniającą i wyznacza stanowisko postojowe z konieczności zapewnienia miejsca postoju" - jest tak absurdalne jak za poprzednich rządów bywało.
Gdyby to była strefa płatnego parkowania byłby w tym jakiś sens. Ale tu mamy pas ruchu w związku z czym stanowisko postojowe zastrzeżone ustanawia się na wniosek i to uzasadniony. Za takie uprzejmości pobierać należy opłaty.
Poza wszystkim jak to jest możliwe, że na kopertach stoją pachołki - to też naruszenie przepisów.
Pani burmistrz - polecam obejrzenie najstarszego prywatnego znaku drogowego ustawionego tuż za kopertami. Takiego czegoś nawet w krajach trzeciego świata nie spotkasz aby osoba prywatna stanowiła prawo i skutecznie egzekwowała ustanowione przez siebie bezprawie. Ale skuteczności działania tylko pogratulować - żadna władza nigdy niczego nie wskórała.
Doprawdy nie wiem czy " bardziej śmieszno czy bardziej straszno"? Jak Pani sądzi?
Proszę o osobiste spojrzenie na sprawę ponieważ TOM nie będzie w stanie ani udzielić odpowiedzi ani skutecznie zadziałać.
Odpowiedź 04-11-2015

Szanowna Pani,
informuję, że koperty przy ulicy Kościuszki zostały przewidziane w projekcie organizacji ruchu z 2011 roku. Namalowane koperty przy Banku jak również przy salonie Talgo miały służyć do obsługi klientów tych dwóch obiektów usługowych. Organizacja ruchu w tym rejonie została ponownie przedstawiona do zaopiniowania po aktualizacji rozwiązań w zakresie kopert w bieżącym roku. Nie uzyskała ona jednak pozytywnej opinii wydziału komunikacji w związku z powyższym miejsca parkingowe powstałe w tym rejonie zostaną usunięte.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - Kierownik Referatu TOM

do góry strony
Pytanie 18-05-2015, kierowca
Witam. Ponad tydzień temu zadałem pytanie na Maila Straży Miejskiej o następującej treści:
"Witam. Nurtuje mnie następujące pytanie :parę miesięcy temu przed
Bankiem Spółdzielczym na Kościuszki pojawiła się koperta,po jakimś
czasie oznaczona znakiem "dla banku" okazała się dużym
ułatwieniem zarówno dla pojazdów bank jak i dla jego klientów. Od
mniej więcej tygodnia przed ową kopertą lekko wytartą(dziś odnowioną)
pojawiła się następna okraszona dwoma pachołkami(myślałem ,że na
czas malowania ale okazało się ,że na stałe). Ponieważ tego typu znaki
poziome wymagają zezwolenia chciałbym spytać , czy jest to kolejne
miejsce Banku czy samowola Pani Kosmetyczki,która rości sobie do tego
miejsca dziwne pretensje i nieraz miała scysje z parkującymi.
Jeżeli mam rację co do drugiego przypadku to proszę o jakąś reakcję
,chyba że dopuszczamy samowole.Pozdrawiam"
Niestety nie doczekałem się odpowiedzi . Tu znajduję podobne pytanie lecz niestety odpowiedź pracownika TOM jest znowu obok tematu, więc ponowię pytanie :Kto wymalował nową kopertę ,zabezpieczył ją pachołkami i dla kogo ona jest( wymaga to opisu na znaku pionowym) jeżeli dla gabinetu kosmetycznego to ja też poproszę o taką kopertę wzdłuż mojej posesji (niech goście sąsiadów stają pod ich a nie moimi oknami)
Z poważaniem Milanowianin
Odpowiedź 26-05-2015

Szanowny Panie,
W celu umożliwienia wykonywania działalności na wniosek banku i gabinetu kosmetycznego, Burmistrz Miasta podjął decyzję o tymczasowym zabezpieczeniu miejsca parkingowego dla wnioskodawców. Jednocześnie informuję, że rozważane jest wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy ulicy Kościuszki od Krakowskiej do Kościelnej. Przebudowa ta umożliwi  zwiększenie ilości miejsc parkingowych na tym fragmencie ulicy, poprawiając mieszkańcom miasta dostępność do parkowania.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - p.o. Kierownika Referatu TOM


 

do góry strony
Pytanie 18-05-2015, Jarosław Jankowski
Dzień dobry,

2 pytania:

1. czy nawierzchnia położona kilka miesięcy temu na ulicy Krasińskiego pomiędzy Kościuszki, a Parkową to już jest ten eksperymentalny odcinek "wodoprzepuszczalny" , który ma docelowo ma pokryć ulicę Krasińskiego i Grodeckiego ?

2. Czy projektując docelowe rozwiązanie nawierzchni dla ul. Grodeckiego i Krasińskiego Urząd Miasta weźmie pod uwagę fakt, że mieszkańcy korzystają z tych dróg nie tylko samochodami? Mnóstwo mieszkańców biega, spaceruje, lub uprawia Nordic Walking. Czy miasto analizuje planowaną inwestycję także pod kątem potrzeb innych użytkowników drogi niż samochody? w naszym zielonym mieście-ogrodzie to bardzo ważne a bieganie lub spacer z kijkami po grubym tłuczniu są praktycznie niewykonalne. Proszę koniecznie spróbować przed podjęciem decyzji.
Odpowiedź 26-05-2015

Szanowny Panie,
Wykonany odcinek ul. Krasińskiego jest podbudową do docelowej nawierzchni wodnoprzepuszczalnej, która na tym fragmencie ulicy będzie testową do wykorzystania w przyszłości w parkowej części Milanówka. Na ostatniej sesji majowej zostaly zabezpieczone środki na wykonanie nawierzchni w ul. Krasińskiego.
Odnosząc się do Pana drugiego pytania informuję, że docelowo planujemy wykonanie na tych ulicach jednostronnego chodnika również z nawierzchnią ekologiczną.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Joanna Sierpińska - p.o. Kierownika Referatu TOM


 

do góry strony


Wersja do druku