Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij
Strona główna »  »  

Pytania do Burmistrza

Prosimy, aby zadawane przez Państwa pytania dotyczyły bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem miasta.

Zadawane w tym trybie pytania nie powinny:

  • dotyczyć kwestii, których wyjaśnienie jest możliwe w innym przewidzianym do tego celu trybie (m.in. w trybie dostępu do informacji publicznej, w trybie skargowym itp.),
  • zawierać treści uznawanych powszechnie za wulgarne lub obraźliwe,
  • zawierać treści reklamowych lub promocyjnych,
  • pełnić roli polemiki prowadzonej w odniesieniu do wcześniej zadawanych pytań.

Odpowiedzi na pytania udzielają z upoważnienia burmistrza kierownicy referatów Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych Gminy. W sprawach najistotniejszych odpowiedzi udziela bezpośrednio burmistrz. Dołożymy wszelkich starań, aby otrzymali Państwo odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni.

Ze względu na brak możliwości edycji tekstu, prosimy o nieumieszczanie danych osobowych oraz teleadresowych w zadawanym pytaniu, jeśli nie wyrażają Państwo zgody na ich publikację.


« Wróć do listy kategorii

Pytanie 20-03-2014, Konrad Kwiatkowski
Odbiór liści z posesji w Milanówku.
Wydział środowiska ogłosił: "Liście należy zgromadzić w workach o pojemności 80 l"
Pytanie, gdzie w Polsce kupić worki 80 litrowe?
Pozdrawiam
Odpowiedź 24-03-2014

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, że liście będą odbierane w workach o pojemności 80 l, jednakże nie zapełnione do końca worki o pojemności 120 l będą również odbierane. Jest to spowodowane tym, że w ubiegłych latach liście często wystawiane były w workach o pojemności 160 l oraz 240 l, co stanowiło dużą uciążliwość i utrudnienie w ich odbiorze. Worki o takiej pojemności były ciężkie i niejednokrotnie ulegały rozerwaniu.


 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz -Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

do góry strony
Pytanie 15-03-2014, Anna Ruszkowska
Proszę o podanie dokładnego harmonogramu sprzątania ulicy Staszica w 2014 roku. W jakich konkretnie dniach stycznia, lutego i marca było sprzątanie ulicy? Proszę podać termin sprzątania ulicy w kolejnych miesiącach. Odcinek gruntowy od zakrętu w stronę Kadów powinien być sprzątany raz w miesiącu ( ponoć IV kategoria). Śmieci zalegają od tygodni. Pobliskie łąki , laski, ścieżki spacerowe na terenie Milanówka są pełne śmieci. Miasto ma obowiązek likwidowania leśnych dzikich wysypisk śmieci, a tego nie robi. To już nie Milanówek Miasto Zieleni tylko MIASTO BRUDU. Kpina
Odpowiedź 19-03-2014

Szanowna Pani,
w nawiązaniu do Pani maila, uprzejmie informuję, że miasto sprzątane jest systematycznie, zgodnie  z zawartą umową. Jeśli chodzi o ulicę Staszica została ona zlecona do posprzątania zgrubnego w poleceniach z dnia 7 stycznia, 10 lutego oraz 17 marca. W kwietniu planuje się sprzątanie tego rejonu w drugim tygodniu miesiąca.
W związku z tym, że obecnie miasto przygotowuje przetarg na utrzymanie letnie dróg w naszym mieście, nie posiadamy jeszcze harmonogramu sprzątania na następne miesiące.
Jednocześnie informuję, że gmina dokłada wszelkich starań aby utrzymać nasze miasto w należytym porządku. 


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz  - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 

do góry strony
Pytanie 13-03-2014, Mieszkanka ul. Kościuszki
Panie Burmistrzu, jestem zwykłą mieszkanką Milanówka (to znaczy nie związaną z żadnym ugrupowaniem ani środowiskiem politycznym). Od kilkunastu lat obserwuję nasze miasto i Pana pracę. Odpowiedzialność jaka ciąży na włodarzu jest duża i potrzeba bardzo wiele pracy i wysiłku by należycie zarządzać tak skomplikowanym organizmem jakim jest samorząd miasta. Miarą ludzkiego wysiłku i zdolności organizacyjnych są owoce takiej pracy. Fakt że doprowadził Pan do sytuacji, w której w Milanówku płaci się 15 zł od osoby za odbiór śmieci (a np. w Grodzisku niecałe 10 zł!) zostanie przez nas mieszkańców oceniony w najbliższym czasie jednoznacznie. Piszę to z tym większą przykrością że przez lata mógł Pan liczyć na mój głos. Odchodząc od dywagacji i przechodząc do meritum - proszę o odpowiedź na pytanie jakie są szanse na zmianę tej niezdrowej sytuacji?

Mieszkanka ul. Kościuszki
Odpowiedź 18-03-2014

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że jedyną przyczyną podwyższenia stawek za odbiór odpadów był wynik rozstrzygniętego pod koniec 2013 roku drugiego przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, w którym ceny zaoferowane przez wykonawców znacznie wzrosły w porównaniu do cen oferowanych w przetargach jeszcze pół roku wcześniej. Okres 6-ciu miesięcy funkcjonowania nowego systemu pozwolił firmom zweryfikować rzeczywiste koszty, jakie ponoszą, odbierając i zagospodarowując odpady od gmin. W związku z czym zaoferowane ceny w drugim przetargu były znacznie wyższe niż te zaoferowane w pierwszym przetargu. 
Jednocześnie pragnę poinformować, że jeżeli tylko zaistnieje jakakolwiek możliwość, zwrócimy się niezwłocznie do Rady Miasta o obniżenie stawek.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz  - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 

do góry strony
Pytanie 12-03-2014, kacperska
Chcę zwrócić uwagę, że w uchwale nr 383 załączoenej do aktualnego harmonogramu wywozu śmieci brakuje załącznika kalkulacyjnego o którym pisze Pani Sobczak w ostatnim zdaniu uzasadnienia do uchwały.
Odpowiedź 13-03-2014

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, że kalkulacja wyjściowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnych, będąca załącznikiem do Uchwały Nr 383/XXXII/13 Rady Miasta Milanówka z dn. 29 listopada 2013 r. zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty oraz określenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości na terenie gminy Milanówek, jest umieszczona wraz z niniejszą uchwałą na stronie internetowej miasta Milanówka pod adresem: http://bip.milanowek.pl/infoplik/7938/1718,0


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz  - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 


 

do góry strony
Pytanie 11-03-2014, jadwiga Puzewicz
Uprzejmie proszę o spowodowanie by pojemniki na segregację śmieci na posesji Leśny Slad 4 Bardzo prosze o przeniesienieprzeniesc w głąb tej posesji gdzie stoi pojemnik na inne odpady.Tam jest dobry dojazd,jest tam teren gospodarczy i sa rozne komorki i duzo miejsca.Pojemniki te stoja tuż przy moim ogrodzeniu, a mam tam duzy taras i latem z niego korzystam rowniez spozywamy posilki, wiec nieciekawe zapachy i mochy gwarantowane.Bardzo proszę o zmianę miejsca bo obecnie widok z tarasu jest paskudny a i mieszkancy wspomnianego domu bedą mieli bliżej.Chcę życ w mieście ogrodzie a nie przy śmietniku.Z poważaniem .Jadwiga Puzewicz.
Odpowiedź 18-03-2014

Szanowna Pani,
W nawiązaniu do Pani maila, uprzejmie informuję, że pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów ustawione na nieruchomości przy ulicy Leśny Ślad 4, zostaną przestawione przy najbliższym odbiorze odpadów.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz  - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią


 


 

do góry strony
Pytanie 10-03-2014, Agnieszka S
Czy na terenie Milanówka można palić liście i trawę na działkach (ul. Średnia)? Jeżeli nie to w jaki sposób można tego procederu zakazać.
Odpowiedź 11-03-2014

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani maila uprzejmie informuję, że w Milanówku wypalanie liści i trawy jest zabronione. W przypadku zauważenia wypalania liści czy trawy proszę o przekazanie zgłoszenia do Straży Miejskiej, celem podjęcia interwencji.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz  - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią



 

do góry strony
Pytanie 23-02-2014, Krzysztof
Szanowny Panie,

W nawiązaniu do poprzedniej korespondencji, uprzejmie proszę o informację nt wykonania przez Inwestora ramach analizy porealizacyjnej pomiarów hałasu od AUTOSTRADY A2.(wg informacji od Państwa III kw 2013)
Czy pomiary zostały wykonane i jaki jest ich wynik w kontekście zmniejszenie uciążliwości hałasowej dla mieszkańców północnej części Milanówka

Pozdrawiam
Krzysztof
Odpowiedź 05-03-2014

Szanowny Panie,
przedmiotowa analiza została wykonana i przekazana do organów ochrony środowiska tj. Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie. Obecnie nie ma jeszcze decyzji w sprawie.
Analiza porealizacyjna dostępna jest pod adresem http://mmm.rdos.gov.pl/doc/waw/analizy/512.1.2014.zip.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią

do góry strony
Pytanie 21-02-2014, Jarosław Jankowski
Czy to prawda, że ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) precyzuje na co mogą być przeznaczone opłaty od mieszkańców, ale nie zakazuje gminom przeznaczania na obsługę systemu pieniędzy z innych źródeł?
Odpowiedź 26-02-2014

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, że wpływy z opłat za gospodarowanie odpadami mogą być przeznaczone tylko na wyszczególnione w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie  (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) zadania. Jednocześnie koszty obsługi systemu muszą być pokryte z wniesionych opłat za gospodarowanie odpadami.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   

do góry strony
Pytanie 18-02-2014, Jarosław Jankowski
W najnowszym Biuletynie burmistrz informuje, że "Należy zaznaczyć, iż zgodnie z obowiązującym
prawem, system śmieciowy musi
być finansowany jedynie z opłat uiszczanych
przez Mieszkańców." Chciałbym prosić o precyzyjne wskazanie przepisu, który zabrania gminie finansowania systemu śmieciowego z innych źródeł niż opłaty mieszkańców?
Odpowiedź 20-02-2014

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 6 r ust. 2 i 2 a  ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie  (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) „z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina pokrywa koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (…)”.  W związku z czym, opłaty pobrane za gospodarowanie odpadami powinny pokryć koszty funkcjonowania całego systemu.


Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz  - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   



 

do góry strony
Pytanie 14-02-2014, Wenus
Witam,
w związku z odpowiedzią z 13.02.2014r mam kolejne pytanie: czy jeśli jak Państwo piszą w w/w odpowiedzi "sadzenie drzew na terenach pasów drogowym jest ważnym elementem przestrzennym, zarówno pod względem wizualnym, jak i w zakresie skali oddziaływania ekologicznego i oczyszczającego środowisko" to mogę sobie cały pas chodnikowy obsadzić krzewami i drzewami? Będzie z tego jeszcze więcej "korzyści" dla właścicieli posesji przed którymi będą posadzone: np. w zimie nie będzie możliwości odśnieżać takiego pasa chodnikowego (porośniętego krzakami), bo nikt nie będzie miał możliwości tamtędy chodzić, tylko po co komu taki chodnik. Lepiej będzie chodzić po błotnistych, nieutwardzonych drogach .
Poza tym akurat w Milanówku większość mieszkańców ma na tyle duże działki, że może sadzić krzewy i drzewa na swoich posesjach, a nie na chodnikach i też będą spełniały opisywane przez Państwa funkcje.

Po drugie: jeśli jak Państwo piszą "drzewa już posadzone przez mieszkańców w obrębie pasów drogowych, z uwagi, że rosną na terenie gminy, są jej własnością i to gmina ma jedynie możliwość uzyskania zezwolenia na ich usunięcie" to czy nie lepiej nakazać usunięcie posadzonych MAŁYCH KRZEWÓW mieszkańcom, którzy je posadzili, zanim wyrosną z nich duże drzewa?
Z zezwoleniem na wycinkę dużych drzew rosnących na poboczu drogi,czy też w pasie chodnikowym Gmina miała już problem chociażby na skrzyżowaniu ulic Kościelnej i Smoleńskiego, przez co nie można było poszerzyć skrzyżowanie i upłynnić ruchu samochodów zjeżdżających z wiaduktu.

Z poważaniem
mieszkanka Paulina
Odpowiedź 28-02-2014

Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani e-mail, informuję, że podtrzymuję swoje zdanie, że "sadzenie drzew na terenach pasów drogowych jest ważnym elementem przestrzennym, zarówno pod względem wizualnym jak i w zakresie skali oddziaływania ekologicznego i oczyszczającego środowisko, tym bardziej z racji charakteru Milanówka, miasta-ogrodu". Jednak należy zaznaczyć podobnie jak w poprzedniej odpowiedzi, że ważny jest odpowiedni dobór gatunkowy drzew oraz odpowiednie zaplanowanie nasadzeń. W związku z powyższym, Urząd Miasta Milanówka informuje mieszkańców o koniczności konsultacji nasadzeń drzew w obrębie pasów drogowych.



Z poważaniem
z up. Burmistrza Miasta Milanówka
Tomasz Łyszcz - Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią   


 

do góry strony


Wersja do druku